Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe

TriggerSpawnOnRestart 1.0.2

   (0 reviews)

Buying products not through S-Platoon, you risk being deceived, or you can get a strike on your mod on Steam, because most users who sell products through PM and Discord, sell someone else's (stolen) mods. Be vigilant and do not let yourself be deceived

4 Screenshots

Product description

 

Игра, для который подходит данный товар: DayZ Standalone

Тип: скрипт (серверный)

Авторство: я (123new)

Товар совместим, тестировался и проверялся на чистых версиях игры: 1.09,1.10,1.11,1.12,1.13,1.14,1.15,1.16,1.17

Описание:

Скрипт, спавнящий указанные Classname объекты (любые, в т.ч. лут и животных) в указанных позициях при входе в зону тригера игрока! Спавн производится сразу, после чего тригер перестает спавнить что-либо до рестарта сервера. После рестарта тригер снова становится активным. Количество спавнящихся объектов не зависит от игрока(ов).

 

При проблемах с доступом к файлу: Свяжитесь с Dr.Tauren в личных сообщениях.

Для желающих отблагодарить автора работы: 4274 3200 7857 5100

Почему работа бесплатно и больше не поддерживается: читаем тут

 

 

 

The game for which this product is suitable: DayZ Standalone

Type: script (server-side)

Authorship: I am (123new)

The product is compatible, tested and tested on clean versions of the game: 1.09,1.10,1.11,1.12,1.13,1.14,1.15,1.16,1.17

Description:

A script that spawns the specified Classname objects (any, including loot and animals) in the specified positions when entering the player's trigger zone! The spawn is performed immediately, after which the trigger stops spawning anything until the server restarts. After the restart, the trigger becomes active again. The number of spawning objects does not depend on the player (s).

 

If there are problems accessing the file: Contact Dr.Tauren in private messages.

For those who want to thank the author of the work:4274 3200 7857 5100

Why is the work free and no longer supported: read this

 

 

Возможности:

  • Спавн объектов, простых предметов (объектов без лута), животных, монстров или зомби в указанных точках на карте при входе в зону игрока
  • Можно задавать любые ID объектов или предметов на карте, известные вам в игре
  • Можно указывать дистанции спавна лута или объектов, а также дистанции срабатывания тригера
  • Можно добавить вывод сообщения о спавне в чат
  • Можно отключать те или иные конфигурации за не надобностью, оставляя их при этом в списке json
  • Отсутствует какой-либо состав лута для каждого объекта или предмета. Объекты или предметы будут спавниться в виде 'как есть'.
  • Можно задавать несколько разных точек на карте для объектов или предметов
  • Переспавн или доспавн уже отспавнившихся объектов или предметов на карте до рестарта не производится
  • При рестарте, либо спавне скриптом после рестарта производится проверка в указанных точках по наличию указанных в скрипте объектов при включенной соответствующей настройке
  • Можно задать точное количество объектов или предметов, которое будет соспавнено.
  • Скрипт-мод является чисто-серверным скриптом.
  • Настройки мода вынесены в json-конфиг мода, позволяющий быстро настроить нужное количество монстров, точек их спавна.
  • При отсутствии конфигурационного файла JSON для скрипта, сервер сам пересоздаст конфигурацию спавна мода 'поумолчанию'.
  • При ошибках в конфиге мода он будет пересоздан автоматически на стандартный, при этом ошибки будут отмечены в script-логе сервера. Рекоммендуется держать копию конфигурации и наблюдать за логами сервера после его старта!

P.S. ВАЖНО: Скрипт не записывает передвигающихся ИИ, которые перевигаются сами от точки их спавна по карте (зомби, животные и т.п.). Если они уйдут сами от точки спавна и выйдут из зоны очистки - скрипт их не очистит, а тупо доспавнит новых!!! Теоретически, с рестартом все соспавненные должны пропадать, но не проверялось! Использовать данный скрипт для спавна передвигающихся ИИ можно, но на свой страх и риск!

 

Важно:

  • Скрипт проверен на чистой версии игры на момент публикации и является работоспособным по сей день и час.

  • Для работы скрипта подойдут любые объекты или предметы. Наличие возможности добавления в них лута не играет никакой роли, т.к. объекты будут спавниться без него!

  • Если вы укажете настройки скрипта не верно, сервер сам пересоздаст конфигурацию спавна мода 'поумолчанию'. об этом он напишет в вашем script.log файле

  • При отсутствии конфигурационного файла JSON для скрипта, сервер сам пересоздаст конфигурацию спавна мода 'поумолчанию'

  • Основной функционал отлажен и протестирован на чистом сервере.

  • Скрипт расставляет триггеры на карте по строго указанным координатам их размещения из конфигурации сервера. Он не проверяет эти координаты.

  • Корректировка указанных в скрипте координат производится только при условии включения соответствующей опции

  • При расстановке объектов тригером на карте  в точке триггера или около него может производиться автокорректировка их с учетом высоты карты автоматически функцией (опция отключаемая), которая добавлено в игру ее разработчиками.  Автор скрипта (т.е. я) снимает с себя ответственность за некорректность работы данных функций (да, были прецеденты с другим скриптом)

  • Скрипт целиком и полностью зависит от корректности работы официальных игровых функций расстановки объектов (функции, имеющиеся в игре и добавленные в нее авторами игры). Автор скрипта (т.е. я) снимает с себя ответственность за некорректность работы данных функций (да, были прецеденты с другим скриптом)

  • При рестарте сервера может производиться проверка в указанных точках по наличию указанных в скрипте объектов (опция отключается, настраивается). Проверка захватывает все вещи, которые лежат в данной точке в указанном радиусе и эти вещи вписаны в конфигурации скрипта. Проверка производится единоразово при каждом старте сервера.

 

 

 

 

Opportunities:

  • Spawn objects, simple objects (objects without loot), animals, monsters or zombies at specified points on the map when entering the player's zone
  • You can set any ID of objects or objects on the map that you know in the game
  • You can specify the distances of spawn loot or objects, as well as the trigger trigger distances
  • You can add the output of the spawn message to the chat
  • , you can disable certain configurations as unnecessary, while leaving them in the json list
  • There is no loot composition for each object or item. Objects or objects will be spawned in the form of 'as is'.
  • You can set several different points on the map for objects or
  • objects that have already been re-spawned or re-spawned objects or objects on the map before the restart is not performed
  • When restarting, or spawning the script after the restart, a check is performed at the specified points for the presence of objects specified in the script with the appropriate setting enabled
  • You can specify the exact number of objects or objects that will be combined.
  • The script mod is a purely server-side script.
  • The mod settings are made in the json config of the mod, which allows you to quickly configure the desired number of monsters, their spawn points.
  • If there is no JSON configuration file for the script, the server itself will recreate the configuration of the spawn mod 'by silence'.
  • If there are errors in the mod's config, it will be recreated automatically to the standard one, and the errors will be noted in the server's script log. It is recommended to keep a copy of the configuration and monitor the server logs after it starts!

P.S. IMPORTANT: The script does not record moving AI that move themselves from their spawn point on the map (zombies, animals, etc.). If they leave the spawn point themselves and leave the cleaning zone, the script will not clean them, but stupidly will add new ones!!! Theoretically, with the restart, all the co-spawned ones should disappear, but it was not checked! You can use this script for spawning moving AI, but at your own risk!

 

Important:

  • The script was tested on a clean version of the game at the time of publication and is operational to this day and hour.
  • Any objects or objects are suitable for the script to work. The possibility of adding loot to them does not play any role, because the objects will spawn without it!
  • If you specify the script settings incorrectly, the server itself will recreate the configuration of the spawn mod 'by silence'. he will write about this in your script. log file
  • If there is no JSON configuration file for the script, the server itself will recreate the configuration of the spawn mod 'by silence'
  • The main functionality is debugged and tested on a clean server.
  • The script places triggers on the map according to the strictly specified coordinates of their placement from the server configuration. It does not check these coordinates.
  • The coordinates specified in the script are adjusted only if the corresponding option is enabled
  • When placing objects with a trigger on the map at or near the trigger point, they can be auto-corrected taking into account the height of the map automatically by the function (disabled option), which was added to the game by its developers. The author of the script (i.e., I) disclaims responsibility for the incorrect operation of these functions (yes, there were precedents with another script)
  • The script depends entirely on the correctness of the official game functions of the placement of objects (functions available in the game and added to it by the authors of the game). The author of the script (i.e., I) disclaims responsibility for the incorrect operation of these functions (yes, there were precedents with another script)
  • When the server is restarted, it can be checked at the specified points for the presence of objects specified in the script (the option is disabled, configured). The check captures all the things that lie at a given point in the specified radius and these things are written in the script configuration. The check is performed once every time the server starts.

 

 

Настройка:

EnabledDebugLogs - включение и отключение дополнительного логирования. 0 - выкл., 1 - вкл.

type_checking - тип поиска и проверки игрока скриптом. Возможные значения: 0, 1 или 2. Подробнее:

 


При значении 0 выполняется проверка входа игрока в зону тригера по так называемому его невидимому ColisionBox. При срабатывании события входа в зону активного триггера производится спавн, согласно настроек скрипта.Крайне не рекоммендуется использовать эту настроку, если вам нужно указывать средние и большие дистанции срабатывания триггера спавна. При этом отключаются параметры настройки, такие как Check_players_repeat_time_seconds,Distance_Checking_players. Требуются для указания ActiveZone_MinVector,ActiveZone_MaxVector, которые работают примерно так:
1171971229_.thumb.png.c34855b18dd0f4adfc85f1855e4e262b.png

Точка С - буквально та точка в пространстве, которую мы указываем в конфигурации в списке точек Positions_Spawn. Точка А - векторная координата ActiveZone_MinVector относительно точки С, B - векторная координата ActiveZone_MaxVector относительно точки С. При этом сами векторы выглядят как набор координат X Y Z, которые также условно отображены на схеме.
Проще говоря, около указываемой точки создается невидимый куб с такими данными, который и является тригер-объектом. Подобрать универсальные методы назначения дистанции для меня проблематично в данном случае, т.е. только угадывать методом подбора.
При значении 1 выполняется проверка входа игрока в зону тригера самим триггером в цикле. Каждый триггер в фоне работы сервера проверяет всех игроков и сверяет их дистанцию со своей, при достижении необходимой дистанции игроком происходит спавн, согласно настроек скрипта. При этом отключаются параметры настройки, такие как ActiveZone_MinVector,ActiveZone_MaxVector
При значении 2 выполняется проверка входа игрока в активную точку только самим скриптом (триггер при этом не создается). Скрипт проверяет всех игроков сервера и сверяет их дистанцию до каждой из указанных точек в настройках скрипта, при достижении необходимой дистанции игроком происходит спавн, согласно настроек скрипта. При этом отключаются параметры настройки, такие как ActiveZone_MinVector,ActiveZone_MaxVector
 

 Больше настроек в папке с модификацией

 

 

 

Customization:

EnabledDebugLogs - enabling and disabling additional logging. 0 - off, 1-on.

type_checking - the type of search and verification of the player by the script. Possible values: 0, 1 or 2. Learn more:

 

When the value is 0, the player's entry into the trigger zone is checked by the so-called invisible Collision box. When the event of entering the zone of the active trigger is triggered, the spawn is performed, according to the script settings.It is highly recommended not to use this setting if you need to specify medium and long distances for triggering the spawn trigger. This disables the settings, such as Check_players_repeat_time_seconds, Distance_Checking_players. Required to specify ActiveZone_Min Vector, ActiveZone_Max Vector, which work something like this:
1171971229_.thumb.png.c34855b18dd0f4adfc85f1855e4e262b.png
Point C is literally the point in space that we specify in the configuration in the list of Positions_Spawn points. Point A is the vector coordinate of ActiveZone_MinVector relative to point C, B is the vector coordinate of ActiveZone_MaxVector relative to point C. In this case, the vectors themselves look like a set of X Y Z coordinates, which are also conditionally displayed on the diagram.
Simply put, an invisible cube with such data is created near the specified point, which is the trigger object. It is problematic for me to choose universal methods for assigning a distance in this case, i.e. only guess by the selection method.
If the value is 1, the player's entry into the trigger zone is checked by the trigger itself in the loop. Each trigger in the background of the server checks all the players and compares their distance with its own, when the player reaches the required distance, a spawn occurs, according to the script settings. This disables the configuration parameters, such as ActiveZone_MinVector,ActiveZone_MaxVector
If the value is 2, the player's entry into the active point is checked only by the script itself (the trigger is not created). The script checks all the server players and checks their distance to each of the specified points in the script settings, when the player reaches the required distance, spawn occurs, according to the script settings. This disables the settings, such asActiveZone_MinVector,ActiveZone_MaxVector

More settings in directory modification


What's New in Version 1.0.2   See changelog

Released

 

Подпись файлов модификации авторским ключем, размещение в Steam и актуализация данных:  https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2768740363

 

 

Signature of modification files with the author's key, placement on Steam and updating of data: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2768740363

 


Type

Server-side

Compatible version

1.16

Terms of usage

 

Перепаковка, запаковка работы и изменение по своему вкусу разрешены при указании авторства на текущий мод!

 

 

Repacking, packing the work and changing to your liking are allowed if you specify the authorship of the current mod!

 


Actions after purchase

 

Вариант 1:

1. Подписаться на моды в стиме и установить их на сервер игры:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2768740363

!!! Модификация ставится исключительно на стороне сервера в параметр -servermod= !!!

2. Запустить сервер 1 раз и закрыть его после загрузки

3. Настроить мод в файле Config_ToxicZoneSpawner.json в #profile обозначенной системной директории сервера

 

Вариант 2:

1. Распаковать содержимое архива в отдельную папку

2. Поместить папку @TriggerSpawnOnRestart в папку сервера игры

3. Добавить в параметрах запуска сервера:


"-servermod=@TriggerSpawnOnRestart;"

Если у вас уже имеется такая строка, добавить к списку этих модов в нее следующее:


;@TriggerSpawnOnRestart

4. Запустить сервер один раз, дождаться загрузки, закрыть сервер.

5. Настроить мод в файле Config_TriggerSpawnOnRestart.json в #profile обозначенной системной директории сервера

 

 

Option 1:

1. Subscribe to mods in steam and install them on the game server:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2768740363

!!! The modification is put exclusively on the server side in the parameter -servermod= !!!

2. Start the server 1 time and close it after downloading

3. Configure the mod in the Config_ToxicZoneSpawner file.json in the #profile of the designated server system directory


Option 2:

1. Unpack the contents of the archive into a separate folder

2. Place the @TriggerSpawnOnRestart folder in the game server folder

3. Add in the server startup parameters:


"-servermod=@TriggerSpawnOnRestart;"

If you already have such a line, add the following to the list of these mods in it:


;@TriggerSpawnOnRestart

4. Start the server once, wait for the download, close the server.

5. Configure the mod in the Config_TriggerSpawnOnRestart file.json in the #profile of the designated server system directory

 


Acceptance of the Terms of the marketplace

Yes

All files published by users, thus s-platoon.ru is not responsible for their content. All copyrights belong to the specified owners. If you are the copyright holder of a file located on the site s-platoon.ru and if you do not want it to continue to be freely available, then we are ready to assist in the removal of this material. Just write to us using the feedback form.



User Feedback

You may only provide a review once you have downloaded the file.

There are no reviews to display.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.