Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
OOO

Обновление

Помогите как правильно обновить сервер до 1.0.5 не затронув все настройки каторые были????

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

А фигли спрашивать глупые вещи?

Автоматом - никак. Частично только.

Да и что автор собрался переносить? Пару прицепленных сриптов? - Так там проблем - НУЛИНА.

Другое дело, что у меня например несколько файлов, и со стороны клиента и со стороны сервера, почти полностью переписаны.

И вот это геморой...

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

Мне интересно, это у них последний патч?)

Да это новое обновление, и для армы 3 выпустили альфу

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Это жестянейшая жесть)))))) с конфигами там подъеб ЖОСКИЙ))

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

а по теме не кого(

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

 

DayZ Epoch init.sqf variables

[edit] DZE_TRADER_SPAWNMODE
Enable purchased vehicle parachute spawning setting this to true. (Default: false)

DZE_TRADER_SPAWNMODE = true;
[edit] OldHeliCrash (1.0.1.5+)
Re-enable old heli crash method with OldHeliCrash = true;

OldHeliCrash = true;
[edit] dayz_fullMoonNights
Enable full moon nights by setting this to true. (Default: false)

dayz_fullMoonNights = true;
[edit] spawnShoremode
Controls if the player will spawn on shore or not. 1 = Spawn must be on shore, 0 = anywhere. (Default: 1)

spawnShoremode = 1;
[edit] spawnArea
Controls how large of an area to search for a suitable spawn location. (Default: 1500)

spawnArea = 1500;
[edit] dayz_minpos
Defines acceptable play area if player is outside of area the players position will reset on reconnect. (Default: -20000)

dayz_minpos = -20000;
[edit] dayz_maxpos
Defines acceptable play area if player is outside of area the players position will reset on reconnect. (Default: 20000)

dayz_maxpos = 20000;
[edit] MaxVehicleLimit
Controls the max overall vehicle limit if this limit is reached no new vehicles will spawn.

MaxVehicleLimit = 50;
[edit] dayz_MapArea
This is the overall area used to determine where to spawn vehicles, road debris, and helicopter crashes. (Default: 10000)

dayz_MapArea = 12000;
[edit] dayz_paraSpawn
Experimental feature that will parachute spawn all players into the game. (Default: false)

dayz_paraSpawn = true;
[edit] spawnMarkerCount
Allows adding more potential spawn points. PLEASE NOTE: The extra markers named spawn5 - spawn10 must exist. (Default: 4)

spawnMarkerCount = 10;
[edit] dayz_maxAnimals
Controls animal spawn limits (Default: 8)

dayz_maxAnimals = 8;
[edit] dayz_tameDogs
Enables the ability to tame dogs with raw meat. (Default: false)

dayz_tameDogs = true;
[edit] DynamicVehicleDamageLow
Sets the lowest possible damage a fresh spawned vehicle will have. (Default: 0)

DynamicVehicleDamageLow = 0;
[edit] DynamicVehicleDamageHigh
Sets the highest possible damage a fresh spawned vehicle will have. (Default: 100)

DynamicVehicleDamageHigh = 100;
[edit] DynamicVehicleFuelLow
Sets the lowest possible fuel level a fresh spawned vehicle will have. (Default: 0)

DynamicVehicleFuelLow = 0;
[edit] DynamicVehicleFuelHigh
Sets the highest possible fuel level a fresh spawned vehicle will have. (Default: 100)

DynamicVehicleFuelHigh = 100;
[edit] dayz_maxLocalZombies
Max number of zombies spawned per player. (Default: 40)

dayz_maxLocalZombies = 40;
[edit] dayz_maxGlobalZombiesInit
Starting global max zombie count, this will increase for each player within 400m (Default: 40)

dayz_maxGlobalZombiesInit = 40;
[edit] dayz_maxGlobalZombiesIncrease
This is the amount of global zombie limit increase per player within 400m (Default: 10)

dayz_maxGlobalZombiesIncrease = 10;
[edit] dayz_maxZeds
Total zombie limit (Default: 500)

dayz_maxZeds = 500;
[edit] dayz_zedsAttackVehicles
Disables zombies attacking vehicles.

dayz_zedsAttackVehicles = false;
[edit] dayz_sellDistance
Controls the distance that you can sell a vehicle to the traders.

dayz_sellDistance = 20;
[edit] DZEdebug
true will enable debug so that road debris and new vehicle spawns are visible via map markers. Also debug will enable "Save to arma.RPT" that allows access of a tool to obtain lootpos information for buildings used for adding support for additional maps. (Default: false)

DZEdebug = true;
[edit] Dynamic Debris
To change how many debris spawn edit the MaxDynamicDebris variable in the missions init.sqf.

MaxDynamicDebris = 100; // Max number of road debris spawns (Default: 100)

[edit] Customize fresh spawn loadout
Server admins can now change default fresh spawn loadout by adding these variables to the mission init.sqf.

DefaultMagazines = ["ItemBandage","ItemPainkiller"]; 
DefaultWeapons = ["ItemFlashlight"]; 
DefaultBackpack = ""; 
DefaultBackpackWeapon = "";
[edit] Customize Death Messages
Untested

Enables global chat messaging of player deaths. (Also requires enableRadio true;?)

DZE_DeathMsgGlobal = true;
Enables side chat messaging of player deaths. (Also requires enableRadio true;?)

DZE_DeathMsgSide = true;
Enables global title text messaging of player deaths.

DZE_DeathMsgTitleText = true; 

 

 

 

 

Вы Про Это ??? )

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

 

DayZ Epoch init.sqf variables

[edit] DZE_TRADER_SPAWNMODE
Enable purchased vehicle parachute spawning setting this to true. (Default: false)

DZE_TRADER_SPAWNMODE = true;
[edit] OldHeliCrash (1.0.1.5+)
Re-enable old heli crash method with OldHeliCrash = true;

OldHeliCrash = true;
[edit] dayz_fullMoonNights
Enable full moon nights by setting this to true. (Default: false)

dayz_fullMoonNights = true;
[edit] spawnShoremode
Controls if the player will spawn on shore or not. 1 = Spawn must be on shore, 0 = anywhere. (Default: 1)

spawnShoremode = 1;
[edit] spawnArea
Controls how large of an area to search for a suitable spawn location. (Default: 1500)

spawnArea = 1500;
[edit] dayz_minpos
Defines acceptable play area if player is outside of area the players position will reset on reconnect. (Default: -20000)

dayz_minpos = -20000;
[edit] dayz_maxpos
Defines acceptable play area if player is outside of area the players position will reset on reconnect. (Default: 20000)

dayz_maxpos = 20000;
[edit] MaxVehicleLimit
Controls the max overall vehicle limit if this limit is reached no new vehicles will spawn.

MaxVehicleLimit = 50;
[edit] dayz_MapArea
This is the overall area used to determine where to spawn vehicles, road debris, and helicopter crashes. (Default: 10000)

dayz_MapArea = 12000;
[edit] dayz_paraSpawn
Experimental feature that will parachute spawn all players into the game. (Default: false)

dayz_paraSpawn = true;
[edit] spawnMarkerCount
Allows adding more potential spawn points. PLEASE NOTE: The extra markers named spawn5 - spawn10 must exist. (Default: 4)

spawnMarkerCount = 10;
[edit] dayz_maxAnimals
Controls animal spawn limits (Default: 8)

dayz_maxAnimals = 8;
[edit] dayz_tameDogs
Enables the ability to tame dogs with raw meat. (Default: false)

dayz_tameDogs = true;
[edit] DynamicVehicleDamageLow
Sets the lowest possible damage a fresh spawned vehicle will have. (Default: 0)

DynamicVehicleDamageLow = 0;
[edit] DynamicVehicleDamageHigh
Sets the highest possible damage a fresh spawned vehicle will have. (Default: 100)

DynamicVehicleDamageHigh = 100;
[edit] DynamicVehicleFuelLow
Sets the lowest possible fuel level a fresh spawned vehicle will have. (Default: 0)

DynamicVehicleFuelLow = 0;
[edit] DynamicVehicleFuelHigh
Sets the highest possible fuel level a fresh spawned vehicle will have. (Default: 100)

DynamicVehicleFuelHigh = 100;
[edit] dayz_maxLocalZombies
Max number of zombies spawned per player. (Default: 40)

dayz_maxLocalZombies = 40;
[edit] dayz_maxGlobalZombiesInit
Starting global max zombie count, this will increase for each player within 400m (Default: 40)

dayz_maxGlobalZombiesInit = 40;
[edit] dayz_maxGlobalZombiesIncrease
This is the amount of global zombie limit increase per player within 400m (Default: 10)

dayz_maxGlobalZombiesIncrease = 10;
[edit] dayz_maxZeds
Total zombie limit (Default: 500)

dayz_maxZeds = 500;
[edit] dayz_zedsAttackVehicles
Disables zombies attacking vehicles.

dayz_zedsAttackVehicles = false;
[edit] dayz_sellDistance
Controls the distance that you can sell a vehicle to the traders.

dayz_sellDistance = 20;
[edit] DZEdebug
true will enable debug so that road debris and new vehicle spawns are visible via map markers. Also debug will enable "Save to arma.RPT" that allows access of a tool to obtain lootpos information for buildings used for adding support for additional maps. (Default: false)

DZEdebug = true;
[edit] Dynamic Debris
To change how many debris spawn edit the MaxDynamicDebris variable in the missions init.sqf.

MaxDynamicDebris = 100; // Max number of road debris spawns (Default: 100)

[edit] Customize fresh spawn loadout
Server admins can now change default fresh spawn loadout by adding these variables to the mission init.sqf.

DefaultMagazines = ["ItemBandage","ItemPainkiller"]; 
DefaultWeapons = ["ItemFlashlight"]; 
DefaultBackpack = ""; 
DefaultBackpackWeapon = "";
[edit] Customize Death Messages
Untested

Enables global chat messaging of player deaths. (Also requires enableRadio true;?)

DZE_DeathMsgGlobal = true;
Enables side chat messaging of player deaths. (Also requires enableRadio true;?)

DZE_DeathMsgSide = true;
Enables global title text messaging of player deaths.

DZE_DeathMsgTitleText = true; 

 

 

 

 

Вы Про Это ??? )

не плохо, многие добавленные скрипты полезны, ток подождать придётся, чтобы скрипты обновить успели.

NoNameUltima - Как обновиш прогу под новый патч мне напиши!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Как только, так сразу)

Напишу конечно.

Зачем то поменяли формат массивов лута.

А так - по большому счету  НИФИГА нового.

Пара фиксов, не критичных и ничего....

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ахаха, пообщались блин, зачем писать в теме, если ни одного поста в тему, даже сам модер не в тему черкает ппц)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

А у меня проблема с этим обновлением и, по всей видимости, инфистаром. Игроки не могут открыть меню торговца. Оно открывается и через 1-2 секунды пропадает. А у меня все в порядке.

Кто-нибудь сталкивался с таким, придумал решение проблемы?

До обновления все нормально работало.

Edited by Woody (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ты фильтры заменил новые на инфистар ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Нужен новый инфистар, или отказаться от него.

Ибо трейдеры не будут открыватся.

Инфи от 26(вчерашний нужен).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By BorizzK
      Обсуждаем тут
       
      Список того, на что наткнулся в процессе переноса своих серверных файлов на экспу с целью подготовиться заранее
       
      1. Апкастинг - больше не требуется
      static void MoveTo(PlayerBase Player, vector finishPos) { EntityAI PlayerEntity = EntityAI.Cast(Player); Движок сервера теперь ругается
      No need to use 'Cast' for up-casting
       
      Теперь он сам апкастит
      Молодцы, чо
       
      2. Переделана система управления питанием персонажа
      было
      player.GetStatStomachVolume().Set(0); теперь введен новый класс PlayerStomach (файл PlayerStomach.c)
      и в классе OlayerBase обьявлена ссылка на него
      ref PlayerStomach m_PlayerStomach; ну и как бы наполняем его ВООБЩЕ на стороне сервера теперь так

      в классе PlayerBase
      m_PlayerStomach.m_StomachVolume = значение; за его пределами применительно к игроку
      player.m_PlayerStomach.m_StomachVolume = значение; более подробно с PlayerStomach не разбирался пока
       
      Навскидку - формируется массив классов еды и эта еда инсертится по принципу как агент-заболевание персонажу
      Бегло глянул - много тонкостей - нужно разбираться
       
    • By Petrovich
      Добрый день всем Админам, Отцам и Про-отцам любимой выживалки.
      Перейду сразу к теме:
      На клиенте моды обновляются а на сервере естественно нет.
      У меня стоит проверка на наличие модов для обеих сторон, иначе не пускает на сервер.
      Вопрос: Как сделать так, что бы на сервере тоже обновлялись моды?
      Или как то в батнике путь к модам в стимовской папке указать? " !Workshop "
       
      Подскажите пожалуйста как решить данную проблему?
      Вот мой батничек на всякий случай:
       
      Start bec.bat "DayZServer_x64.exe" -scrAllowFileWrite -config=serverDZ.cfg "-mod=@Trader;@Omnicidal Bags;@BuilderItems;@Increased Lumens;@BuildAnywhere" -port=2302 "-Profiles=ServerProfile" -freezecheck -FilePatching -cpuCount=4 -dologs "-BEpath=C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DayZServer\battleye" exit  
    • By Nuzze
      Всем привет.
      Поставил я админтулс (вот такой) с включенным BE зайти не могу,понял что нужно обновить фильтры.
      Может кто подсказать как это сделать?  
    • By Golf777
      Обновил Арму 3 и перестало пускать на сервер игроков, перестал работать дарт ,бек и батлай, при входе в игру пишет ошибка при инициализации battlye.
      Может кто сталкивался с такой проблемой?
      Если выключить батлай, то в игру можно зайти.
    • By notani
      Вышло обновление infiSTAR. Подскажите как правильно его обновить.
  • Our picks

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.