Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sniperleo

Проблема с палатками на сервере

При создании палатки, туда ничего нельзя положить, будь-то она заблокирована. После рестарта в палатку можно сложить вещи. Кто нибудь с этим сталкивался?

Edited by Sniperleo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Проблема решена. Ошибка была при установке SnapPro+Vector в файле server_monitor.sqf. Установил другую версию данного скрипта и все заработало.

Edited by Sniperleo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

Проблема все еще актуальна. Кто сталкивался на сервере с таким багом, где копать.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

в рпт что при установке палатки?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

В RPT постоянно спамит:

23:51:07 Bad lock radius 58.2198
23:51:07 Bad lock radius 58.2198
23:51:07 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:10 Duplicate weapon  detected for Haris_Press_EP1_DZ
23:49:19 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:19 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:19 No owner
23:49:19 No owner
23:49:19 No owner
23:49:19 No owner
23:49:19 Duplicate weapon  detected for Haris_Press_EP1_DZ
23:49:23 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:23 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:25 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:25 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:26 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:27 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:27 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:29 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:29 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:29 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:29 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:49:30 No owner
23:49:30 No owner
23:49:30 No owner
23:49:30 No owner
23:49:30 Duplicate weapon  detected for Haris_Press_EP1_DZ
23:55:19 Server: Network message bfbebd is pending
23:55:19 Server: Network message bfbebd is pending
23:55:19 Server: Network message bfbebe is pending
23:55:19 Server: Network message bfbebf is pending
23:55:19 Server: Network message bfbebf is pending
23:55:19 Server: Network message bfbec0 is pending
23:55:19 Server: Network message bfbec0 is pending
23:55:19 Server: Network message bfbec0 is pending
23:55:19 Server: Network message bfbec1 is pending
23:55:19 Server: Network message bfbec2 is pending
23:55:19 Server: Network message bfbec3 is pending
23:55:20 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:55:20 Server: Object 2:5712 not found (message 142)
23:55:20 Server: Network message bfbfa6 is pending
23:55:20 Server: Network message bfbfa7 is pending
23:55:20 Server: Network message bfbfa8 is pending
23:55:26 No owner
Edited by Sniperleo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Когда ставлю палатку, то objID 0. Из-за этого нельзя положить вещи в нее. После рестарта он прописывается и все становится нормально.
Думаю, что проблема в server_monitor.sqf, так как ставил Building Vector + Snap Pro и был заменен код в данном файле на следующий:
// # NOW SPAWN OBJECTS #
_totalvehicles = 0;
{
_idKey = _x select 1;
_type = _x select 2;
_ownerID = _x select 3;

_worldspace = _x select 4;
_intentory = _x select 5;
_hitPoints = _x select 6;
_fuel = _x select 7;
_damage = _x select 8;

_dir = 0;


_pos = [0,0,0];
_wsDone = false;
if (count _worldspace >= 2) then
{
if ((typeName (_worldspace select 0)) == "STRING") then {
_worldspace set [0, call compile (_worldspace select 0)];
_worldspace set [1, call compile (_worldspace select 1)];
};
_dir = _worldspace select 0;
if (count (_worldspace select 1) == 3) then {
_pos = _worldspace select 1;
_wsDone = true;
}
}; 

if (!_wsDone) then {
if (count _worldspace >= 1) then { _dir = _worldspace select 0; };
_pos = [getMarkerPos "center",0,4000,10,0,2000,0] call BIS_fnc_findSafePos;
if (count _pos < 3) then { _pos = [_pos select 0,_pos select 1,0]; };
diag_log ("MOVED OBJ: " + str(_idKey) + " of class " + _type + " to pos: " + str(_pos));
};

_vector = [[0,0,0],[0,0,0]];
_vecExists = false;
_ownerPUID = "0";
if (count _worldspace >= 3) then{
if(count _worldspace == 3) then{
if(typename (_worldspace select 2) == "STRING")then{
_ownerPUID = _worldspace select 2;
}else{
if(typename (_worldspace select 2) == "ARRAY")then{
_vector = _worldspace select 2;
if(count _vector == 2)then{
if(((count (_vector select 0)) == 3) && ((count (_vector select 1)) == 3))then{
_vecExists = true;
};
};
}; 
};

}else{
//Was not 3 elements, so check if 4 or more
if(count _worldspace == 4) then{
if(typename (_worldspace select 3) == "STRING")then{
_ownerPUID = _worldspace select 3;
}else{
if(typename (_worldspace select 2) == "STRING")then{
_ownerPUID = _worldspace select 2;
};
};


if(typename (_worldspace select 2) == "ARRAY")then{
_vector = _worldspace select 2;
if(count _vector == 2)then{
if(((count (_vector select 0)) == 3) && ((count (_vector select 1)) == 3))then{
_vecExists = true;
};
};
}else{
if(typename (_worldspace select 3) == "ARRAY")then{
_vector = _worldspace select 3;
if(count _vector == 2)then{
if(((count (_vector select 0)) == 3) && ((count (_vector select 1)) == 3))then{
_vecExists = true;
};
};
};
};

}else{
//More than 3 or 4 elements found
//Might add a search for the vector, ownerPUID will equal 0
};
};
};

// diag_log format["Server_monitor: [ObjectID = %1] [ClassID = %2] [_ownerPUID = %3]", _idKey, _type, _ownerPUID];

if (_damage < 1) then {
//diag_log format["OBJ: %1 - %2", _idKey,_type];

//Create it
_object = createVehicle [_type, _pos, [], 0, "CAN_COLLIDE"];
_object setVariable ["lastUpdate",time];
_object setVariable ["ObjectID", _idKey, true];
_object setVariable ["OwnerPUID", _ownerPUID, true];

_lockable = 0;
if(isNumber (configFile >> "CfgVehicles" >> _type >> "lockable")) then {
_lockable = getNumber(configFile >> "CfgVehicles" >> _type >> "lockable");
};

// fix for leading zero issues on safe codes after restart
if (_lockable == 4) then {
_codeCount = (count (toArray _ownerID));
if(_codeCount == 3) then {
_ownerID = format["0%1", _ownerID];
};
if(_codeCount == 2) then {
_ownerID = format["00%1", _ownerID];
};
if(_codeCount == 1) then {
_ownerID = format["000%1", _ownerID];
};
};

if (_lockable == 3) then {
_codeCount = (count (toArray _ownerID));
if(_codeCount == 2) then {
_ownerID = format["0%1", _ownerID];
};
if(_codeCount == 1) then {
_ownerID = format["00%1", _ownerID];
};
};

_object setVariable ["CharacterID", _ownerID, true];

clearWeaponCargoGlobal _object;
clearMagazineCargoGlobal _object;
// _object setVehicleAmmo DZE_vehicleAmmo;

_object setdir _dir;

if(_vecExists)then{
_object setVectorDirAndUp _vector;
};

_object setposATL _pos;
_object setDamage _damage;

if ((typeOf _object) in dayz_allowedObjects) then {
if (DZE_GodModeBase) then {
_object addEventHandler ["HandleDamage", {false}];
} else {
_object addMPEventHandler ["MPKilled",{_this call object_handleServerKilled;}];
};
// Test disabling simulation server side on buildables only.
_object enableSimulation false;
// used for inplace upgrades && lock/unlock of safe
_object setVariable ["OEMPos", _pos, true];

};

if (count _intentory > 0) then {
if (_type in DZE_LockedStorage) then {
// Fill variables with loot
_object setVariable ["WeaponCargo", (_intentory select 0),true];
_object setVariable ["MagazineCargo", (_intentory select 1),true];
_object setVariable ["BackpackCargo", (_intentory select 2),true];
} else {

//Add weapons
_objWpnTypes = (_intentory select 0) select 0;
_objWpnQty = (_intentory select 0) select 1;
_countr = 0; 
{
if(_x in (DZE_REPLACE_WEAPONS select 0)) then {
_x = (DZE_REPLACE_WEAPONS select 1) select ((DZE_REPLACE_WEAPONS select 0) find _x);
};
_isOK = isClass(configFile >> "CfgWeapons" >> _x);
if (_isOK) then {
_object addWeaponCargoGlobal [_x,(_objWpnQty select _countr)];
};
_countr = _countr + 1;
} count _objWpnTypes; 

//Add Magazines
_objWpnTypes = (_intentory select 1) select 0;
_objWpnQty = (_intentory select 1) select 1;
_countr = 0;
{
if (_x == "BoltSteel") then { _x = "WoodenArrow" }; // Convert BoltSteel to WoodenArrow
if (_x == "ItemTent") then { _x = "ItemTentOld" };
_isOK = isClass(configFile >> "CfgMagazines" >> _x);
if (_isOK) then {
_object addMagazineCargoGlobal [_x,(_objWpnQty select _countr)];
};
_countr = _countr + 1;
} count _objWpnTypes;

//Add Backpacks
_objWpnTypes = (_intentory select 2) select 0;
_objWpnQty = (_intentory select 2) select 1;
_countr = 0;
{
_isOK = isClass(configFile >> "CfgVehicles" >> _x);
if (_isOK) then {
_object addBackpackCargoGlobal [_x,(_objWpnQty select _countr)];
};
_countr = _countr + 1;
} count _objWpnTypes;
};
}; 

if (_object isKindOf "AllVehicles") then {
{
_selection = _x select 0;
_dam = _x select 1;
if (_selection in dayZ_explosiveParts && _dam > 0.8) then {_dam = 0.8};
[_object,_selection,_dam] call object_setFixServer;
} count _hitpoints;

_object setFuel _fuel;

if (!((typeOf _object) in dayz_allowedObjects)) then {

//_object setvelocity [0,0,1];
_object call fnc_veh_ResetEH; 

if(_ownerID != "0" && !(_object isKindOf "Bicycle")) then {
_object setvehiclelock "locked";
};

_totalvehicles = _totalvehicles + 1;

// total each vehicle
serverVehicleCounter set [count serverVehicleCounter,_type];
};
};

//Monitor the object
PVDZE_serverObjectMonitor set [count PVDZE_serverObjectMonitor,_object];
};
} count (_BuildingQueue + _objectQueue);
// # END SPAWN OBJECTS # 

 

Подскажите что не так, где искать решение данной проблемы.

Edited by Sniperleo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

попробуйте прописать в инит для эксперимента DZE_noRotate = ["TentStorage","TentStorageDomed","TentStorageDomed2"];

Edited by JustBullet (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Данное действие результатов не принесло. Палатка по прежнему строится с нулевым object id.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

я не уверен но больше проблемой попахивает от сюда server_updateObject.sqf.......

попробуйте отключить все что связанно с этим файлом и проверить, на тестовом сервере...



и еще, вы устанавливали точное строительство?



имеется ввиду вот это http://epochmod.com/forum/index.php?/topic/15813-release-v103-precise-base-building-persistent-bases-after-restart/

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

server_updateObject.sq первым же делом заменил на стандартный. Из скриптов на сервере установлены: ESS2, SnapPro+Vector, DZGM, MFTow, =BTC=_Logistic. В пятом посте я предположил, в каком файле кроется ошибка. 
Precise Base Building, как и p4l на сервере не установлены.

Edited by Sniperleo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By 123new
      В данной теме я распишу мой вариант установки сейвзоны, работающий на момент публикации статьи на версии сервера игры 1.06.152885.
       
      Установка
      1. Открываем 'init.c' в  'MpMissions' вашей.
      2. Вверху файла добавляем 1 строкой:
      #include "$CurrentDir:\\mpmissions\\dayzoffline.chernarusplus\\Scripts\safezone.c" Где 'dayzoffline.chernarusplus' - имя папки с активной 'MpMissions' вашей.
      Т.е. для карты Livonia 'dayzoffline.chernarusplus'  надо вручную заменить на 'dayzOffline.enoch'
      Пример:

      Пожалуйста, Войдите или Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть это: Вложение.
      3.Создаем папку 'Scripts' в корне 'MpMissions' вашей, а в ней создаем файл с именем 'safezone.c' следующего содержания:
      /* Author: Sania(ZoS) (aka 123new) Project: S-platoon.ru Install: 1. Create a 'Scripts' directory in your active mpmissions 2. Plase this filename (safezone.c) in 'Scripts' 3. Add in init.c this line: #include "$CurrentDir:\\mpmissions\\dayzoffline.chernarusplus\\Scripts\safezone.c" Where is 'dayzoffline.chernarusplus' is active mpmission directory in cfg filename server 4. Configure a next settings */ class SafeZone_PlugIn { protected bool Activate_SafeZone_PlugIn = true; // safezone on (true) or off (false) protected float SAFEZONE_time_repeat_checking = 10; //In seconds ref static TStringArray SAFEZONE_LOACTIONS = {"15145.1 32.9793 13919.0", "12145.1 32.9793 10919.0"};//Map coords (positions of the safe zone) protected static float SAFEZONE_RADIUS = 100; //In meter protected static string SAFEZONE_ENTRY_MESSAGE = "Welcome to The SafeZone! Godmode ENABLED!"; protected static string SAFEZONE_EXIT_MESSAGE = "You Have Left The SafeZone! Godmode DISABLED!"; void OnInit() { if(Activate_SafeZone_PlugIn) { GetGame().GetCallQueue(CALL_CATEGORY_GAMEPLAY).CallLater(RunCheckStart, (SAFEZONE_time_repeat_checking * 1000), true); } } static void RunCheckStart() { private array<Man> players = new array<Man>; GetGame().GetPlayers( players ); if (SAFEZONE_LOACTIONS.Count() > 0) { if (players.Count() > 0) { foreach(string SAFEZONE_LOACTION: SAFEZONE_LOACTIONS) { if( players.Count() > 0 ) { foreach(Man player: players) { if(player) { private PlayerBase player_casted = PlayerBase.Cast(player); CheckingPosition(player_casted,SAFEZONE_LOACTION.ToVector()); } } } } } } } static void CheckingPosition(PlayerBase player,vector SAFEZONE_LOACTION) { private float SAFEZONE_distance; private string SAFEZONE_ZoneCheck, SAFEZONE_UID_PLAYER, SAFEZONE_NAME_PLAYER; SAFEZONE_NAME_PLAYER = player.GetIdentity().GetName(); SAFEZONE_UID_PLAYER = player.GetIdentity().GetPlainId(); //Steam 64 private vector SAFEZONE_pos_player = player.GetPosition(); private vector SAFEZONE_LOCATION_FIXED = CorrectToGroundPosY(SAFEZONE_LOACTION); private string name_mesage_profile = "GodModeEnabledFor: " + SAFEZONE_UID_PLAYER + " Location: " + SAFEZONE_LOACTION.ToString(); SAFEZONE_distance = vector.Distance(SAFEZONE_pos_player,SAFEZONE_LOCATION_FIXED); if (SAFEZONE_distance <= SAFEZONE_RADIUS) //Player Inside Zone { SAFEZONE_ZoneCheck = ""; GetGame().GetProfileString(name_mesage_profile,SAFEZONE_ZoneCheck); if (SAFEZONE_ZoneCheck == "true") //Already in zone { GetGame().SetProfileString(name_mesage_profile,"true"); player.SetAllowDamage(false); //GodMode On return; } else { GetGame().SetProfileString(name_mesage_profile,"true"); Print("[SafeZone] " + SAFEZONE_NAME_PLAYER + " (" + SAFEZONE_UID_PLAYER + ") Enter in safeZone in position: " + SAFEZONE_LOCATION_FIXED.ToString()); player.SetAllowDamage(false); //GodMode On SendPersonalMessage(SAFEZONE_ENTRY_MESSAGE, player); } } else { //Player Outside of Zone if (SAFEZONE_distance > SAFEZONE_RADIUS) //Player Outside of Zone { SAFEZONE_ZoneCheck = ""; GetGame().GetProfileString(name_mesage_profile,SAFEZONE_ZoneCheck); if (SAFEZONE_ZoneCheck == "false") { GetGame().SetProfileString(name_mesage_profile,"false"); return; } else { if (SAFEZONE_ZoneCheck != "") { GetGame().SetProfileString(name_mesage_profile,"false"); Print("[SafeZone] " + SAFEZONE_NAME_PLAYER + " (" + SAFEZONE_UID_PLAYER + ") Left safeZone in position: " + SAFEZONE_LOCATION_FIXED.ToString()); player.SetAllowDamage(true); //GodMode Off SendPersonalMessage(SAFEZONE_EXIT_MESSAGE, player); } else { GetGame().SetProfileString(name_mesage_profile,"false"); return; } } } } } static vector CorrectToGroundPosY(vector pos) { private float pos_x = pos[0]; private float pos_z = pos[2]; private float pos_y = GetGame().SurfaceY(pos_x, pos_z); private vector tmp_pos = Vector(pos_x, pos_y, pos_z); return tmp_pos; } static void SendPersonalMessage(string message, PlayerBase casted_player) { Man player; Class.CastTo(player, casted_player); if(( player ) && (message != "")) { Param1<string> m_GlobalMessage = new Param1<string>(message); GetGame().RPCSingleParam(player, ERPCs.RPC_USER_ACTION_MESSAGE, m_GlobalMessage, true, player.GetIdentity()); } } } /* class SafeZone_Config //test config for json { vector SAFEZONE_LOACTION = "15145.1 32.9793 13919.0"; //Map coords (position of the safe zone) float SAFEZONE_RADIUS = 100.0; //In meter string SAFEZONE_ENTRY_MESSAGE = "Welcome to The SafeZone! Godmode ENABLED!"; string SAFEZONE_EXIT_MESSAGE = "You Have Left The SafeZone! Godmode DISABLED!";\ } */ ref SafeZone_PlugIn SafeZone = new SafeZone_PlugIn(); modded class CustomMission { override void OnInit () { super.OnInit(); SafeZone.OnInit(); } } Ну или скачиваем его отсюда в готовом виде:
      Пожалуйста, Войдите или Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть это: Вложение.
      Здесь:
       'SAFEZONE_LOACTIONS' - координаты точкек центра сейвзоны, можно указать несколько.
      'SAFEZONE_RADIUS' - радиус от указанного центра севзоны, на котором действует защита
      'ENTRY_MESSAGE' - сообщение о входе в зону (не рекоммендуется указывать русский язык, может не отображаться)
      'EXIT_MESSAGE' - сообщение о выходе из зоны (не рекоммендуется указывать русский язык, может не отображаться)
      'SAFEZONE_time_repeat_checking' - время повтора проверки наличия игроков в зонах, в секундах
      'Activate_SafeZone_PlugIn' - активация плагина скрипта, true - ключен, false - выключен
      4. Запускаем сервер и проверяем.
       
      Для совсем ленивых готовая миссия сервера с настроенной сейвзоной для патча игры 1.06 
      Пожалуйста, Войдите или Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть это: Вложение.
       
      Гайд обновлен: 31.01.2020
       
       
    • By Miduznya
      Люди помогите кто знает, перепробовал множество вариантов
      ехе качал с сайта ragezone который типа переделан и в нем не работает БЕ
      но если зайти на сервер и выключить БЕ на клиенте через лаунчер, с сервера кикает, так что этот вариант не рабочий
      battleye = 0; тоже ничего не дает, кикает с сервера тоже.
      если не хотите тут можно и в лс , буду рад любой помощи.
    • By Miduznya
      Собственно как, как отключить battleye на сервере античит

      параметр BattlEye=0; не работает я так понял 
    • By fedotovyasha
      не подключается к серверу и пишет что на сервере нету такого мода, хотя он там есть. Названия менял, другие моды все отключил, ничего не помогает. В батниках все прописано
    • By Peresvet
      нипанимайу. как сменить карту на сервере?
  • Our picks

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.