Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
Sign in to follow this  
NoNameUltima

US_MA Ultima Server Mission Animals

Recommended Posts

US_MA Ultima Server Mission Animals


 
  • Возможность создавать миссии с НПЦ( зомби, животные и т.п. ).
  • Миссия считается завершенной, если за указанное время убиты все НПЦ.
  • Миссия считается проваленной, если за указанное время не удалось убить всех НПЦ.
  • Миссия стартует только если в пределах определенного радиуса есть игроки.
  • Есть возможность создавать в координатах миссии определенные статические объекты( антураж ).
  • Миссия удаляет все статические объекты, если игроки покинули зону миссии.
  • Миссия удаляет НПЦ, если игроки покинули зону миссии.
  • После старта, миссия продолжает отсчет выделенного времени, даже если игроков нет в зоне миссии.
  • Миссия воссоздает НПЦ и объекты, если время миссии не завершено, и игроки вновь появились в радиусе миссии.
  • Миссия может быть повторяемой, или нет( зависит от настроек конфигурации миссии ).

 

 
  • The ability to create missions with NPCs (zombies, animals, etc.).
  • The mission is considered completed if all NPCs are killed during the specified time.
  • The mission is considered a failure if it was not possible to kill all the NPCs within the specified time.
  • The mission starts only if there are players within a certain radius.
  • It is possible to create certain static objects in the coordinates of the mission (entourage).
  • The mission removes all static objects if the players have left the mission area.
  • The mission removes the NPC if the players have left the mission area.
  • After the start, the mission continues to count down the allotted time, even if the players are not in the mission area.
  • The mission recreates NPCs and objects if the mission time is not completed and players have reappeared in the mission radius.
  • The mission can be repeatable or not (depends on the mission configuration settings).

 

Video instruction:

 

Configuration example:


{
		//	Mission name( unique )
		"m_Name":"TEST_1",
		//	Mission type( as in file: US_MA_STRING_JSON_TYPES_FILE.json )
		"m_Type":"ZMB_EVENT",
		//	Can be repeated for a restart?
		"m_IsRespawned":false,
		//	Create a mission only if players have entered the radius?
		"m_SpawnOnlyIfPlayerExistInRadius":false,
		//	Use messages about the start and end of the mission?
		"m_UseMessages":true,
		//	Number of seconds to complete the mission, after launch.
		"m_TimeToEnd":30,
		//	The chance that the mission will be added to the queue when restarting.
		"m_Chance":100.0,
		//	Minimum time in seconds from the start of the mission
		"m_MinTime":20,
		//	The maximum time in seconds from the start of the mission
		"m_MaxTime":30,
		*Between the minimum and maximum time in seconds, a gap will be selected (in the example from 20 to 30 seconds). Before this, the mission will not appear for sure!
		//	Mission position (to calculate the entry and exit of players into its radius)
		"m_Position":[
			11486,
			342.208,
			11337.3
		],
		//	The radius of the mission (to control the presence of players inside, - for despawn, or spawn objects if there is no one in the radius).
		"m_Radius":50,		
		//	Static and non-static mission objects (entourage). All these objects will be deleted after completing the mission!
		"m_US_MA_Objects":[
			{
				//	Classname
				"m_Classname":"AKM",
				//	Minimum quantity
				"m_MinAmount":2,
				//	Maxinmum quantity
				"m_MaxAmount":3,
				//	Chance
				"m_Chance":99.9,
				//	Position
				"m_Position":[
					11490,
					343,
					11339.3
				],
				//	Direction
				"m_Direction":[
					0,
					0,
					0
				]
			}			
		],
		//	Creatures on a mission
		"m_US_MA_Animals":[
			{
				//	Classname
				"m_Classname":"ZmbM_HermitSkinny_Beige",
				//	Minimum quantity
				"m_MinAmount":2,
				//	Maxinmum quantity
				"m_MaxAmount":3,
				//	Chance
				"m_Chance":99.9,
				//	Position
				"m_Position":[
					11490,
					342.208,
					11339.3
				],
				//	Direction
				"m_Direction":[
					0,
					0,
					0
				]
			}			
		],
		//	Chests that will appear buried in the ground after completing the mission
		"m_US_MA_Chests":[
			{
				//	Classname
				"m_Classname":"SeaChest",
				//	Position
				"m_Position":[
					11490,
					342.208,
					11339.3
				],
				//	Chance
				"m_Chance":100,
				//	Items of this chest
				"m_US_MA_ChestItems":[
					{
						//	Classname					
						"m_Classname":"Apple",
						//	Minimum quantity
						"m_MinAmount":2,
						//	Maxinmum quantity
						"m_MaxAmount":3,
						//	Chance
						"m_Chance":99.9,
						//	Does not play a role, because it will be in the chest!
						"m_Position":[
							0,
							0,
							0
						],
						//	Does not play a role, because it will be in the chest!
						"m_Direction":[
							0,
							0,
							0
						]
					}
				]
			}
		]
	}

 

 

Пример конфигурации:


{
		//	имя миссии( должно быть уникальным )
		"m_Name":"TEST_1",
		//	Тип миссии( должен быть в файле: US_MA_STRING_JSON_TYPES_FILE.json )
		"m_Type":"ZMB_EVENT",
		//	Может повторяться за рестарт?
		"m_IsRespawned":false,
		//	Создавать миссию, только если в радиус вошли игроки?
		"m_SpawnOnlyIfPlayerExistInRadius":false,
		//	Использовать оповещения о старте, и завершении миссии?
		"m_UseMessages":true,
		//	Кол-во секунд на завершение миссии, после старта.
		"m_TimeToEnd":30,
		//	Шанс, что миссия будет добавлена в очередь при рестарте.
		"m_Chance":100.0,
		//	Минимальное время в секундах от старта миссии
		"m_MinTime":20,
		//	Максимальное время в секундах от старта миссии
		"m_MaxTime":30,
		*Между минимальным и максимальным временем в секундах, будет выбран промежуток( в примере от 20 до 30сек ). Раньше этого миссия не появится точно!
		//	Позиция миссии( для расчета входа, и выхода игроков в ее радиус )
		"m_Position":[
			11486,
			342.208,
			11337.3
		],
		//	Радиус миссии( для контроля нахождения игроков внутри, - для деспавна, или спавна объектов, если в радиусе нет никого ).
		"m_Radius":50,		
		//	Статичные, и не статичные объекты миссии( антураж ). Все данные объекты будут удалены после завершения миссии!
		"m_US_MA_Objects":[
			{
				//	Класснейм
				"m_Classname":"AKM",
				//	Минимальное кол-во
				"m_MinAmount":2,
				//	Максимальное кол-во
				"m_MaxAmount":3,
				//	Шанс появления
				"m_Chance":99.9,
				//	Позиция
				"m_Position":[
					11490,
					343,
					11339.3
				],
				//	Направление
				"m_Direction":[
					0,
					0,
					0
				]
			}			
		],
		//	Существа на миссии
		"m_US_MA_Animals":[
			{
				//	Класснейм
				"m_Classname":"ZmbM_HermitSkinny_Beige",
				//	Минимальное кол-во
				"m_MinAmount":2,
				//	Максимальное кол-во
				"m_MaxAmount":3,
				//	Шанс появления
				"m_Chance":99.9,
				//	Позиция
				"m_Position":[
					11490,
					342.208,
					11339.3
				],
				//	Направление
				"m_Direction":[
					0,
					0,
					0
				]
			}			
		],
		//	Сундуки которые появятся зарытыми в землю, после завршения миссии
		"m_US_MA_Chests":[
			{
				//	Класснейм
				"m_Classname":"SeaChest",
				//	Позиция
				"m_Position":[
					11490,
					342.208,
					11339.3
				],
				//	Шанс появления
				"m_Chance":100,
				//	Предметы данного сундука
				"m_US_MA_ChestItems":[
					{
						//	Класснейм					
						"m_Classname":"Apple",
						//	Минимальное кол-во
						"m_MinAmount":2,
						//	Максимальное кол-во
						"m_MaxAmount":3,
						//	Шанс появления
						"m_Chance":99.9,
						//	Не играет роли, т.к. будет в сундуке!
						"m_Position":[
							0,
							0,
							0
						],
						//	Не играет роли, т.к. будет в сундуке!
						"m_Direction":[
							0,
							0,
							0
						]
					}
				]
			}
		]
	}

 

[
	{
		"m_Type":"ZMB_EVENT",
		"m_MaxCount":1
	}
]
 

m_Type - тип миссии
m_MaxCount - максимальное кол-во одновременно работающих миссий данного типа.


 

 

m_Type - mission type
m_MaxCount - the maximum number of simultaneous missions of this type.



 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites



4 часа назад, Karpenator сказал:

Так это ж Survivor Missions из воркшопа, просто изменённые

Так этож ZM Event, из привата, просто измененный.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.0.0.

 

Файл обновлён до версии 1.0.0.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.0.1.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.0.1.
Список изменений:

 

 

 

Добавлено:

  • Ключ в конфигурацию, для оповещения в чат о старте, и завершении миссии.
  • Ключ в конфигурацию, позволяющий создать миссию, даже если внутри радиуса нет игроков.

 

 

Added:

  • The key is in the configuration, for notification in the chat about the start and completion of the mission.
  • The key to the configuration that allows you to create a mission, even if there are no players inside the radius.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.0.1.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.0.1.
Список изменений:

 

 

Небольшие исправления

 

Minor fixes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.