Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
SharkAttack

PersonalChest

Recommended Posts

PersonalChest


 

PersonalChest - личное хранилище игрока, видимое только владельцем

 

Этот мод является отличным дополнением\альтернативой банкингу и другим подобным модам

 

Особенности:

  • Статические сундуки для всех - персональное содержимое для каждого
  • Содержимое сундука видит только его хозяин или указанная группа игроков
  • Новый класс статического сундука - новое персональное хранилище
  • 36 типов персональных хранилищ с различными объемами и аттачментами из коробки
  • Возможность добавления своих хранилищ
  • Возможность сохранения уникальных/модовых данных предметов
  • Персональное хранилище игрока может быть расширено без перезагрузки сервера и автоматически самим игроком через игру
  • Конфигурируемый персональный сундук по умолчанию
  • Конфигурируемый "Черный список" предметов
  • Конфигурируемое время сохранения данных
  • Перевод на все языки

 

Класс неподвижного сундука:

    PC_CommonChest

 

Классы персональных хранилищ:

    PersonalChestDefault                              20 слотов (персональное хранилище по умолчанию при первом использовании игроком)
    PersonalChest_20_Clothes                     20 слотов, аттачменты для одежды (см. скриншоты)
    PersonalChest_20_Guns                         20 слотов, один аттачмент для оружия
    PersonalChest_20_Guns_Clothes          20 слотов, аттачменты для одежды + 1 для оружия
    PersonalChest_20_Guns2                       20 слотов, 2 аттачмента для оружий
    PersonalChest_20_Guns2_Clothes        20 слотов, 2 аттачмента для оружий + аттачменты для одежды


    PersonalChest_70
    PersonalChest_70_Clothes
    PersonalChest_70_Guns
    PersonalChest_70_Guns_Clothes
   
PersonalChest_70_Guns2
    PersonalChest_70_Guns2_Clothes


    PersonalChest_120
    PersonalChest_120_Clothes
    PersonalChest_120_Guns
    PersonalChest_120_Guns_Clothes
    PersonalChest_120_Guns2
    PersonalChest_120_Guns2_Clothes


    PersonalChest_170
    PersonalChest_170_Clothes
    PersonalChest_170_Guns
    PersonalChest_170_Guns_Clothes
    PersonalChest_170_Guns2
    PersonalChest_170_Guns2_Clothes

 

    PersonalChest_220
    PersonalChest_220_Clothes
    PersonalChest_220_Guns
    PersonalChest_220_Guns_Clothes
    PersonalChest_220_Guns2
    PersonalChest_220_Guns2_Clothes

 

    PersonalChest_270
    PersonalChest_270_Clothes
    PersonalChest_270_Guns
    PersonalChest_270_Guns_Clothes
    PersonalChest_270_Guns2
    PersonalChest_270_Guns2_Clothes

 

Советы по использованию:

  • Через инструмент ObjectBuider или другим известным способом расставьте общие неподвижные сундуки (PC_CommonChest) по карте
  • Разыгрывайте сундуки между игроками
  • Делайте резервные копии данных (см. Технические особенности)

 

Технические особенности:

  • Мод разделен на клиент - серверную и серверную части
  • Мод хранит все данные в папке профиля сервера (PersonalChest) в формате {PlayerSteamID}.json
  • Мод создает объекты только во время использования персонального хранилища, удаляя эти объекты при закрытии, что сохраняет серверный ресурсы
  • Мод может быть расширен через добавление новых персональных хранилищ. Пример в архиве.
  • Мод проверен и оттестирован на версии 1.23
 

PersonalChest - personal player storage, seen only by owner

 

This mod is the great addition/alternative to banking or other similar mods

 

Features:

  • Static chests (objects) for all - personal content for everyone
  • Chest content is seen only its owner or specified group of players
  • New static chest class - new personal storage
  • 36 types of the personal storage with different volumes and attachments out of the box
  • Ability to add your own storages
  • Ability to save unique/mod item data
  • Personal player storage can be expanded without server reboot and automatically by the player himself through the game
  • Configurable default personal chest
  • Configurable "Blacklist" items
  • Configurable data writing time
  • Translation into all languages

 

Static chest classname:

    PC_CommonChest

 

Personal chest classnames:

    PersonalChestDefault                              20 slots (personal storage at default when the first player use)
    PersonalChest_20_Clothes                     20 slots, attachments for clothes (see pictures)
    PersonalChest_20_Guns                         20 slots, one attachment for weapon
    PersonalChest_20_Guns_Clothes          20 slots, attachments for clothes + 1 for weapon
    PersonalChest_20_Guns2                       20 slots, 2 attachments for weapon
    PersonalChest_20_Guns2_Clothes        20 slots, 2 attachments for weapon + attachments for clothes


    PersonalChest_70
    PersonalChest_70_Clothes
    PersonalChest_70_Guns
    PersonalChest_70_Guns_Clothes
   
PersonalChest_70_Guns2
    PersonalChest_70_Guns2_Clothes


    PersonalChest_120
    PersonalChest_120_Clothes
    PersonalChest_120_Guns
    PersonalChest_120_Guns_Clothes
    PersonalChest_120_Guns2
    PersonalChest_120_Guns2_Clothes


    PersonalChest_170
    PersonalChest_170_Clothes
    PersonalChest_170_Guns
    PersonalChest_170_Guns_Clothes
    PersonalChest_170_Guns2
    PersonalChest_170_Guns2_Clothes

 

    PersonalChest_220
    PersonalChest_220_Clothes
    PersonalChest_220_Guns
    PersonalChest_220_Guns_Clothes
    PersonalChest_220_Guns2
    PersonalChest_220_Guns2_Clothes

 

    PersonalChest_270
    PersonalChest_270_Clothes
    PersonalChest_270_Guns
    PersonalChest_270_Guns_Clothes
    PersonalChest_270_Guns2
    PersonalChest_270_Guns2_Clothes

 

Usage tips:

  • Arrange common static chests (PC_CommonChest) on the map using ObjectBuider tool or other known way
  • Play out chests between players
  • Make backups (see Technical Features)

 

Technical Features:

  • Mod is devided to client - server and server parts
  • Mod storage all data in the server profile folder (PersonalChest) in {PlayerSteamID}.json format
  • Mod creates objects only while personal storage using, deleting them after closing, that saves server resources
  • Mod can be extented with adding new personal storages. An example is in archive.
  • Mod is debuged and tested on version 1.23

 

 

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites



26.11.2021 в 15:30, AlexeiBorodin сказал:

does not work? no config file nothing

Everything works fine. You dont need to have a config file. Just place PC_CommonChest and when player first time use it. In your profile folder there will be created personal file for each player by steam id. When you have a file you can change chest class name personally for each player.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Everything works but in the state, it is not usable.
Installed on a 60 slot server, some players see the contents of other players' lockers...
In addition, there is a much more annoying bug. When a weapon is on the ground and it is picked up, it arrives in the inventory but it also stays on the ground.
Is it possible to do an update?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 минут назад, rom1_fr сказал:

Everything works but in the state, it is not usable.
Installed on a 60 slot server, some players see the contents of other players' lockers...
In addition, there is a much more annoying bug. When a weapon is on the ground and it is picked up, it arrives in the inventory but it also stays on the ground.
Is it possible to do an update?

Yes, I watch for bugs and soon I will upgrade the spawn mechanic

Edited by CoreySF (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2021 at 7:43 PM, CoreySF said:

Yes, I watch for bugs and soon I will upgrade the spawn mechanic

Great news !!!!!!! Another thing I note :
When you lock a car with the mod Much Car Key (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2049002856) and you put the key on personnal chest, the key clears and no longer works with the vehicle

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 часов назад, rom1_fr сказал:

Great news !!!!!!! Another thing I note :
When you lock a car with the mod Much Car Key (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2049002856) and you put the key on personnal chest, the key clears and no longer works with the vehicle

Yes, I've heard about it already. A car key from the modification you sent has an additional attribute, storing unique owener id. That attribute is not a part vanill game. So, in that case my mod demands to be depended on the mod you've sent, but I dont see it so nessesary. Let players store their car keys in inventory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, few questions pls, would be possible with this mod to provide larger chests to the players? like 500 slot or more? players can have more then one personal chest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15.12.2021 в 07:49, Sefiro сказал:

Hi, few questions pls, would be possible with this mod to provide larger chests to the players? like 500 slot or more? players can have more then one personal chest?

 

Hello.

 

Sure, I can configure any pesonal chest cargo size, but it is unknown how it is going to behave and spawn with such load.

 

What the point to have many chests?

Share this post


Link to post
Share on other sites

the chest size question was to understand if is possibile to assingn one personal chest to a player big enough to store all of his personal items, and to not hurt server performance

More then one personal chest could be nice to keep loot a bit more organized i guess

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2021 at 7:43 PM, CoreySF said:

Yes, I watch for bugs and soon I will upgrade the spawn mechanic

When is the update scheduled?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.2.0.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.2.0.
Список изменений:

 

- патч идентификации пользователя

- изменение механики спавна

 

- player identification patch

- spawn mechanics change

 

10 минут назад, rom1_fr сказал:

When is the update scheduled?

already done

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, CoreySF said:
 

This file has been updated to Version 1.2.0.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.2.0.
Список изменений:

 

 

- патч идентификации пользователя

- изменение механики спавна

 

- player identification patch

- spawn mechanics change

 

 

already done

Nice, it's work ! Thanks a lot for your reactivity and your work !!!!

Last question : by default, the personnal chest is "PersonalChestDefault".

How can I change this because the PBO is locked ?

Before the update, I change inside PBO the config.cpp to this "PersonalChest_270_Guns2_Clothes"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравствуйте,

 

Возникло два вопроса:

 

1. Есть ли возможность добавить конфигурацию с максимальным объемом сундука в 1000 слотов, что то наподобие PersonalChest_1000_Guns2_Clothes (интересует для использования перед вайпом сервера, для возможности сохранения определенной части барахла игроками).

2. Не подскажите если сундук полный, а мы уменьшаем его объем, то что произойдет при его открытии игроком: увидит только часть вещей, остальные пропадут / выпадут, или что-то иное?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30.12.2021 в 15:41, Olmaris сказал:

Здравствуйте,

 

Возникло два вопроса:

 

1. Есть ли возможность добавить конфигурацию с максимальным объемом сундука в 1000 слотов, что то наподобие PersonalChest_1000_Guns2_Clothes (интересует для использования перед вайпом сервера, для возможности сохранения определенной части барахла игроками).

2. Не подскажите если сундук полный, а мы уменьшаем его объем, то что произойдет при его открытии игроком: увидит только часть вещей, остальные пропадут / выпадут, или что-то иное?

 

Доброго времени!

 

1. Да, можно добавить через модификацию PersonalChest

2. Вещи просто пропадут

 

 

16 часов назад, SneakyFresh сказал:

Hello, alternative method to purchase?

 

Good Time.

 

Sorry, no ideas.

Edited by SharkAttack (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

принимай оплату криптой по завышеному курсу. профит

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.3.0.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.3.0.
Список изменений:

 

- добавлена конфигурация config.json для установки сундука по умолчанию

- добавлен пример добавления своих персональных хранилищ

 

- added the config.json configuration to set a default personal chest class

- added the example to add your own static and personal storages

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.4.0.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.4.0.
Список изменений:

 

Добавлена функция "Черный список" предметов (itemblacklist) в конфигурацию config.json, не позволяющая помещать в персональное хранилище указанные предметы. Для того, чтобы не перечислять все предметы можно указать базовый класс объектов, например DryBag_ColorBase и тд.

Для появления данного пункта в конфигурации сделайте резервную копию/удалите файл config.json и запустите сервер.

 

Added the "Black list" function of items (itemblacklist) to the config.json file, which does not allow placing specified items in personal storage. In order not to list all items, you can specify the base class of objects, for example DryBag_ColorBase and so on.

To appear in the configuration, make a backup copy/delete the config.json file and start the server.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.4.1.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.4.1.
Список изменений:

 

Исправлен баг черного списка. Работал только с ванильными вещами.

 

BlackList hotfix. It worked only with vanilla items

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

any other option to purchase? boosty f.e.? any discord contact? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 2.1.1.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 2.1.1.
Список изменений:

 

1. Новый класс статического хранилища - новое персональное хранилище с отдельным лутом и размером. Примечание: при первом использовании нового статического класса - объекта хранилища будет созданы профильная папка и, внутри нее, основная конфигурация "config.json" для этого класса в серверной профильной папке "PersonalChest";
2. Персональные хранилища теперь могут индивидуальными или на определенную группу игроков по их SteamID, а те кто не имеют доступа опционально могут быть перенаправлены на одно из своих персональных хранилищ;
3. Добавлена возможность для игроков автоматически апгрейдить - улучшать хранилище. Цена апгрейдов конфигурируется для каждого типа - класса хранилища;
4. Добавлен опциональный таймер (в сек) сохранения хранилища для оптимизации чтения/сохранения данных;
5. Модифицируя класс других предметов, добавлена возможность опционально добавлять через скрипт - шаблон "PersonalChestServerExt" необходимые для сохранения данные предметов. Например, уникальные ключи с идентификаторами. Все данные ванильных предметов сохраняются по умолчанию;
6. Старые данные PersonalChest 1.4.0 или ниже могут быть обновлены с помощью PersonalChestUpdater до данных версии PersonalChest 2.1.1. Для этого выполните след. действия:

     6.1 Сделайте резервную копию данных из профильной папки сервера "PersonalChest".

     6.2 Установите PersonalChestUpdater.pbo как серверный мод вместо действующей копии PersonalChestServer.pbo 1.4.1
     6.3 Создайте пустой файл с наименованием "1.0.pc" в корне профильной папки сервера "PersonalChest"
     6.4 Запустите сервер и подождите окончания обновления данных, если подключение мода было корректным и обновление завершено, то файл "1.0.pc" будет автоматически удален. Завершение процесса также можно отследить по "script_{дата}.log" файлу в папке профиля сервера, в котором будет указано сколько данных игроков удалось перенести. Выключите сервер.
     6.5 В папке профиля "PersonalChest" будет создана папка "Updater", в которой в свою очередь будет создана папка "PC_CommonChest" в которой и будут лежать обновленные данные игроков.
     6.6 Перенесите папку "PC_CommonChest" в корень профильной папки сервера "PersonalChest", а старые данные и папку "Updater" удалите.
     6.7 Если ваш класс статический хранилища отличается от "PC_CommonChest", то переименуйте папку на наименование вашего статического класса, который был использован в PersonalChest 1.4.0.
     6.8 Отключите от серверных модификаций PersonalChestUpdater.pbo и полноценно установите PersonalChest 2.1.1, включая клиентскую, серверную и ваш PersonalChestExtension.pbo
     6.9 Примечание: Для создания конфигурации по умолчанию: включите сервер и подключитесь как клиент. Подойдите и откройте ваше персональное хранилище.
     6.10 Рекомендация: Проводить обновление данных на локальном сервере, используя полную копию вашего основного сервера


Изменения в шаблоне PersonalChestExtension:
1. Добавлен/изменен базовый класс для статических объектов хранилищ: "StaticPersonalChest";
2. Добавлен/изменен базовый класс для персональных объектов хранилищ: "PersonalChest";
3. Добавлен шаблон для добавления нескольких статических объектов хранилищ.

 

1. New class of static storage - new personal storage with different loot and size. Note: the first time you use a new static class - a storage object, a profile folder will be created and, inside it, the main configuration "config.json" for this class will be created in the server profile folder "PersonalChest";
2. Now Personal storages can be individual or for a specific group of players based on their SteamID, and those who do not have access can optionally be redirected to one of their personal storages;
3. Added the ability for players to automatically upgrade them storage. The price/requirements to upgrade is configured for each type - storage class;
4. Added an optional timer (in seconds) for storing storage to optimize data reading/writing;
5. When modifying the class of other items, the ability to optionally add through a script the “PersonalChestServerExt” template, which is necessary for saving these items, has been added. For example, unique keys with identifiers. All vanilla item data is defined by default;
6. Old PersonalChest 1.4.0 or lower data can be updated using PersonalChestUpdater to PersonalChest 2.1.1 data. To do this, follow the next actions:
     6.1 Make a backup copy of the data from the “PersonalChest” server profile folder.
     6.2 Install PersonalChestUpdater.pbo as a server mod instead of a current old copy of PersonalChestServer.pbo 1.4.1
     6.3 Create an empty file named “1.0.pc” in the root of the “PersonalChest” server profile folder
     6.4 Start the server and wait for the data update to complete; if the mod connection was correct and the update is completed, the “1.0.pc” file will be automatically deleted. The completion of the process can also be tracked by the “script_{date}.log” file in the server profile folder, which will indicate how much player data was transferred. Shut down the server.
     6.5 In the “PersonalChest” profile folder, an “Updater” folder will be created, which a “PC_CommonChest” folder will be created in, which the updated player data will be stored in.
     6.6 Move the “PC_CommonChest” folder to the root of the “PersonalChest” server profile folder, and delete the old data and the “Updater” folder.
     6.7 If your static storage class differed from "PC_CommonChest", then rename the folder to the name of your static class, which was used in PersonalChest 1.4.0 or lower.
     6.8 Disconnect PersonalChestUpdater.pbo from server modifications and fully install PersonalChest 2.1.1, including the client, server and your PersonalChestExtension.pbo
     6.9 Note: To create a default configuration: turn on the server and connect as a client. Come and open your personal storage.
     6.10 Recommendation: Update data on a local server using a full copy of your main server

 

Changes to the PersonalChestExtension template:
1. Added/changed base class for static storage objects: "StaticPersonalChest";
2. Added/changed the base class for personal storage objects: "PersonalChest";
3. Added a template for adding several static storage objects.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Совсем недавно купил версию 1.4, не успел скачать, после обновления кроме как заново приобрести за 7700 ничего не могу сделать на сайте

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добрый день!

Хотелось бы уточнить по поводу цены.

Правильно ли я понимаю, что после покупки модификции за 7к+- ее обновления в дальнейшем будут стоить 2к?

 

Заранее спасибо за ответ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.