Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
Sign in to follow this  
NoNameUltima

[RU] Уведомления для любых событий [EN] Notifications for any events

Recommended Posts

[RU] Уведомления для любых событий [EN] Notifications for any events


 

 

Мод для отображения уведомлений.

Мод поставляется в 2 частях

 

Возможности( вы можете):

  • Добавлять в свои, или сторонние скрипты, и моды уведомления.
  • Задать общую продолжительность отображения уведомления
  • Задать иконку уведомления(в моде предоставлена для примера 1 иконка с колокольчиком, как на скришноте)
  • Заголовок уведомления
  • Задать текст уведомления
  • Отправлять уведомления всем игрокам
  • Отправлять уведомление выбранному игроку индивидуально
  • Отправлять уведомления со стороны сервера
  • Отправлять уведомления со стороны клиента, не используя сервер

*Уведомления автоматически поднимаются выше, при приходе нового, и затухают по достижении времени отображения.

 

 

A mod for displaying notifications.

The mod comes in 2 parts


Features( you can):

  • Add notifications to your own or third-party scripts and mods.
  • Set the total duration of the notification display
  • Set the notification icon(the mod provides for example 1 icon with a bell, as in the screenshot)
  • Notification title
  • Set the notification text
  • Send notifications to all players
  • Send a notification to the selected player individually
  • Send notifications from the server side
  • Send notifications from the client side without using the server

* Notifications automatically rise higher when a new one arrives, and fade out when the display time is reached.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites



API:

 

 

 

При использовании в других модах вывода сообщений, - не забудьте прописать зависимость!

 

Для вызова сообщений со стороны клиента, или сервера используются аргументы:

  • Путь к иконке        string(строка)
  • Заголовок            string(строка)
  • Цвет заголовка        int(число)
  • Текст сообщения        string(строка)

 

Для установки цвета Вы можете использовать заготовленные константы.
Для клиента:

  • UCN_INT_COLOR_WHITE        //    Белый
  • UCN_INT_COLOR_GREEN        //    Зеленый
  • UCN_INT_COLOR_RED        //    Красный
  • UCN_INT_COLOR_YELLOW    //    Желтый
  • UCN_INT_COLOR_BLUE        //    Синий
  • UCN_INT_COLOR_ICE        //    Светло-голубой(лед)

 

Для сервера:

  • USN_INT_COLOR_WHITE        //    Белый
  • USN_INT_COLOR_GREEN        //    Зеленый
  • USN_INT_COLOR_RED        //    Красный
  • USN_INT_COLOR_YELLOW    //    Желтый
  • USN_INT_COLOR_BLUE        //    Синий
  • USN_INT_COLOR_ICE        //    Светло-голубой(лед)

    Для вызова сообщения со стороны клиента:
    Пример:

//	Иконка, из мода уведомлений(колокольчик).
string	v_IconName		=	"UltimaClientNotify/scripts/4_World/UCN/UCN_Notify/images/icon_notify.edds";
//	Текст заголовка.
string	v_Caption		=	"Caption";
//	Цвет текста заголовка.
int		v_CaptionColor	=	UCN_INT_COLOR_GREEN;
//	Текст сообщения.
string	v_Message		=	"Hello";
//	Вызов отображения сообщения.
UCN_ManagerGlobal.AddNotifyMessage( v_IconName, v_Caption, v_CaptionColor, v_Message );

Для вызова сообщений со стороны сервера:
Пример:


//    Иконка, из мода уведомлений(колокольчик).
string    v_IconName        =    "UltimaClientNotify/scripts/4_World/UCN/UCN_Notify/images/icon_notify.edds";
//    Текст заголовка.
string    v_Caption        =    "Caption";
//    Цвет текста заголовка.
int        v_CaptionColor    =    USN_INT_COLOR_RED;
//    Текст сообщения.
string    v_Message        =    "Hello";
//    *Если сообщение надо отправить ВСЕМ игрокам на сервере:
//    Вызов отображения сообщения со стороны сервера.
USN_StaticFunctions.SendPacket( NULL, USN_INT_REQUEST_MANAGER, USN_INT_STC_PCK_NOTIFY, string.Format( "%1|%2|%3|%4", v_IconName, v_Caption, v_CaptionColor,  v_Message ), NULL, true );
//    *Если сообщение надо отправить конкретному игроку:
PlayerBase    v_Player    =    ...;    //    Вместо троеточия, пишем код, которым Вы выбираете конкретного игрока
//    Вызов отображения сообщения со стороны сервера.
USN_StaticFunctions.SendPacket( v_Player, USN_INT_REQUEST_MANAGER, USN_INT_STC_PCK_NOTIFY, string.Format( "%1|%2|%3|%4", v_IconName, v_Caption, v_CaptionColor,  v_Message ), NULL, false );

 

 

When used in other modes of message output, - do not forget to register the dependency!

To call messages from the client or server side, arguments are used:

  • Path to the icon string(string)
  • Header string(string)
  • Header color int(number)
  • Message text string(string)


To set the color, you can use the prepared constants:
 

For the client:

  • UCN_INT_COLOR_WHITE // White
  • UCN_INT_COLOR_GREEN // Green
  • UCN_INT_COLOR_RED // Red
  • UCN_INT_COLOR_YELLOW // Yellow
  • UCN_INT_COLOR_BLUE // Blue
  • UCN_INT_COLOR_ICE // Light blue(ice)


For the server:

  • USN_INT_COLOR_WHITE // White
  • USN_INT_COLOR_GREEN // Green
  • USN_INT_COLOR_RED // Red
  • USN_INT_COLOR_YELLOW // Yellow
  • USN_INT_COLOR_BLUE // Blue
  • USN_INT_COLOR_ICE // Light blue(ice)


    To call a message from the client side:
    Example:

     

    
    //	Иконка, из мода уведомлений(колокольчик).
    string	v_IconName		=	"UltimaClientNotify/scripts/4_World/UCN/UCN_Notify/images/icon_notify.edds";
    //	Текст заголовка.
    string	v_Caption		=	"Caption";
    //	Цвет текста заголовка.
    int		v_CaptionColor	=	UCN_INT_COLOR_GREEN;
    //	Текст сообщения.
    string	v_Message		=	"Hello";
    //	Вызов отображения сообщения.
    UCN_ManagerGlobal.AddNotifyMessage( v_IconName, v_Caption, v_CaptionColor, v_Message );


    To call messages from the server side:
    Example:


//    Icon from mod.
string    v_IconName        =    "UltimaClientNotify/scripts/4_World/UCN/UCN_Notify/images/icon_notify.edds";
//    Caption.
string    v_Caption        =    "Caption";
//    Caption color.
int        v_CaptionColor    =    USN_INT_COLOR_RED;
//    Message.
string    v_Message        =    "Hello";
//    *If u need send message to all players:
USN_StaticFunctions.SendPacket( NULL, USN_INT_REQUEST_MANAGER, USN_INT_STC_PCK_NOTIFY, string.Format( "%1|%2|%3|%4", v_IconName, v_Caption, v_CaptionColor,  v_Message ), NULL, true );
//    *If u need send message to player:
PlayerBase    v_Player    =    ...;    //   Instead of a colon, we write the code that you use to select a specific player
//    Calling the message display from the server side.
USN_StaticFunctions.SendPacket( v_Player, USN_INT_REQUEST_MANAGER, USN_INT_STC_PCK_NOTIFY, string.Format( "%1|%2|%3|%4", v_IconName, v_Caption, v_CaptionColor,  v_Message ), NULL, false );

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by NoNameUltima (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.