Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
Sign in to follow this  
NoNameUltima

DayZ SA Ultima Quests

Recommended Posts

DayZ SA Ultima Quests


 

DayZ SA Ultima Quests

 

Автор: Я. NoNameUltima

 

Клиент-серверная система заданий.

 

V. 1.0.0

 

Файлы:

  • Клиентский мод.
  • Серверный мод.
  • Папка для профиля, с вложенной папкой для базы данных игроков.

 

Возможности:

Создание комбинированных заданий, на

  • Отстрел
  • Доставку
  • Разведку

 

Формат файла конфигураций:

  • JSON
  • С(внутри файла конфигурации)

 

Параметры конфигурации JSON:

  • Идентификатор задания(должен быть уникальным для каждого задания)
  • Имя задания
  • Имя файла с описанием задания.( html DayZ )
  • Одноразовое задание, или нет.(Можно брать повторно, или нет)
  • Время на выполнение задания в секундах.
  • Время отката задания в секундах.
  • Список позиций НПЦ, которые дают данное задание.
  • Список класснеймов, с указанием кол-ва требуемого на отстрел.
  • Список класснеймов, с указанием кол-ва требуемого на доставку.
  • Список позиций, с указанием радиусов для разведки.
  • Список класснеймов, с указанием кол-ва выдающихся в качестве награды.

 

Параметры серверной конфигурации НПЦ JSON:

  • Имя
  • Позиция
  • Направление взгляда
  • Одежда
  • Предметы в руках

 

Дополнительная конфигурация, задаваемая в файле настроек "С":

  • Максимальное кол-во активных заданий доступных игроку.
  • Возможность задать клавишу по умолчанию открывающую журнал заданий.

 

Особенности:

  • Задания в которых НЕ содержится доставка, останавливают таймер выполнения, при достижении условий для сдачи задания.
  • Задания в которых фигурирует доставка, продолжают отсчет таймера выполнения, до момента их непосредственной сдачи.

*Поясняю, - если у игрока было задание в котором фигурировал только отстрел, то при отстреле достаточного количества, таймер остановится, и игрок сможет сдать задание когда угодно.

Если же в задании фигурирует доставка, то даже если игрок нашел все необходимые предметы для сдачи, таймер не остановится(т.к. игрок по факту может выложить данные предметы в любой момент времени).

т.е. доставку надо сдавать укладываясь во время выделенное на выполнение задания, а другие задания можно сдавать когда угодно, - главное уложится во время при их непосредственном выполнении.

  • Прием и сдача заданий доступна только у НПЦ которые их выдают.
  • При выборе из списка заданий с разведкой, на карте отмечаются позиции.

*В данный момент позиционирование карты в "небольшом" окне - не возможно, по причине багов дайза. На баг трекере заявка существует. Так что - игроку придется скролить карту, чтобы найти на ней необходимую позицию.

После приобретения, я разрешаю перепаковку клиентской части мода, с последующей заливкой с STEAM, при условии, что Вы в моем дискорде, в соответствующей теме, укажите ссылку на Ваш мод в STEAM, а в самом STEAM оставите ссылку на создателя, т.е. - на меня.

 

DayZ SA Ultima Quests

Autor: I'm. NoNameUltima

 

Client-Server quest system.

 

V. 1.0.0

 

Files: 

 

Possibility:

Create quests:

  • Kills( wolfs, zombies, bears )
  • Delivery
  • Explore

 

Config file format:

  • JSON
  • С

 

Config parameters client side JSON:

  • Quest ID (unique)
  • Quest name
  • Description file name( in folder Description, html file )
  • One-time or repeated
  • Time in sec, to complite.
  • Time in sec, to delay.
  • List NPC position who give quest.
  • List classnames, and count for kills.
  • List classnames, and count for delivery.
  • List positions, and radius for explore.
  • List classnames, and count for reward.

 

Config parameters server side JSON(NPC):

  • Name
  • Position
  • Direction
  • Clothing
  • Items in hands

 

Addition confg paramters "С":

  • Max active quest count for one player.
  • Hot-key for open quest log.

 

Features:

  • Tasks that DO not contain delivery stop the completion timer when the conditions for completing the task are met.
  • Tasks that include delivery continue to count down the execution timer until they are delivered directly.

*I explain - if the player had a task in which only shooting appeared, then when shooting enough, the timer will stop, and the player will be able to pass the task at any time.

If the job is the delivery, even if the player found all the necessary items for delivery, the timer will stop(because the player may put these items at any point in time).

ie delivery should take lying down during the time allocated for the job, but other jobs can be taken whenever you want - it will fit at the time with their direct implementation.

  • Accepting and submitting tasks is only available at the NPCs that issue them.
  • When you select from the list of tasks with exploration, positions are marked on the map.

*At the moment, positioning the map in a "small" window is not possible, due to dice bugs. The request exists on the bug tracker. So-the player will have to scroll the map to find the necessary position on it.

After the purchase, I allow repacking the client part of the mod, followed by filling with STEAM, provided that you are in my discord, in the appropriate topic, specify a link to your mod in STEAM, and in STEAM itself leave a link to the creator, i.e.-to me.

 

 

 

Видео:

 


 

Edited by NoNameUltima (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites





    {
Идентификатор задания( для каждого задания должен быть уникальным )
        "m_Id":0,
1 - Выполняется единажды. 0 - Повторяемое.
        "m_IsSingle":0,
Текст задания
        "m_Name":"Задание на отстрел 2 ЗМ",
Имя html файла с описанием задания из папки Description
        "m_Description":"Kill_Two_Zombie",
Максимальное время на выполнение задания
        "m_MaxSecondsToComplite":7200,
Время отката задания
        "m_Delay":0,
Всегда 0
        "m_Timer":0,
Идентификаторы заданий которые должны быть выполнены для принятия текущего задания
        "m_Needs":[],
Позиции НПЦ дающих данное задания
        "m_NPCPositions":[
            [
                11486,
                342.208,
                11339.3
            ],
            [
                11493,
                342.208,
                11339.3
            ]
        ],
Кого надо убить, и сколько
        "m_KillsData":[
            {
Класснейм
                "m_String":"ZmbM_HermitSkinny_Beige",
Кол-во
                "m_Int":1,
Всегда 0
                "m_Int2":0
            },
            {
                "m_String":"ZmbM_SoldierNormal",
                "m_Int":1,
                "m_Int2":0
            }
        ],
Доставка
        "m_DeliveryData":[],
Разведка
        "m_ExploreData":[],
Всегда 0
        "m_Status":0,
Награды
        "m_RewardData":[
            {
Класснейм
                "m_Classname":"Apple",
Кол-во
                "m_Count":10
            }
        ]
    }

ПРИМЕРЫ ЗАДАНИЙ ГДЕ ФИГУРИРУЕТ ДОСТАВКА, И РАЗВЕДКА ЕСТЬ В АРХИВЕ МОДИФИКАЦИИ

Edited by NoNameUltima (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21.12.2020 в 20:23, Drox сказал:

@NoNameUltima Come in English?

 

{
ID - unique
        "m_Id":0,
1 - single. 0 - repeat.
        "m_IsSingle":0,
caption( quest name )
        "m_Name":"Задание на отстрел 2 ЗМ",
filename html with info for quest fromDescription folder
        "m_Description":"Kill_Two_Zombie",
max time for complite
        "m_MaxSecondsToComplite":7200,
Delay
        "m_Delay":0,
always 0
        "m_Timer":0,
ids of tasks that must be completed to accept the current
        "m_Needs":[],
NPC positions
        "m_NPCPositions":[
            [
                11486,
                342.208,
                11339.3
            ],
            [
                11493,
                342.208,
                11339.3
            ]
        ],
Who should be killed, and how many
        "m_KillsData":[
            {
classname
                "m_String":"ZmbM_HermitSkinny_Beige",
Amount
                "m_Int":1,
always 0
                "m_Int2":0
            },
            {
                "m_String":"ZmbM_SoldierNormal",
                "m_Int":1,
                "m_Int2":0
            }
        ],
Delivery
        "m_DeliveryData":[],
Explore
        "m_ExploreData":[],
Always 0
        "m_Status":0,
Rewards
        "m_RewardData":[
            {
Classname
                "m_Classname":"Apple",
Amount
                "m_Count":10
            }
        ]
    }

Edited by NoNameUltima (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please make menu support ENG version I will support you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Напомните строки, как одевать НПС, удалил случайно

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.0.7.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.0.7.
Список изменений:

Добавлено:

  • Возможность прописать в класснейм убийств для зомби базовый класс ZombieBase - учет будет вестись за убийство любого зомби.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

This file has been updated to Version 1.0.8.

Changelog:

 

Файл обновлён до версии 1.0.8.
Список изменений:

 

 

 

Добавлено:

  • Возможность устанавливать объекты вместо NPC игроков.

 

 

Add:

  • The ability to install objects instead of NPC players.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.