Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
BreezierD

Не запускается сервер с кастомными постройками

 До патчка кастомные постройки работали, сейчас же сервер не запускается с ними. Ставил я через init и

Пожалуйста, Войдите или Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть это: Вложение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

В 1.08 используйте SpawnObjectEx вместо SpawnObject.

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

Можно фулл скрипта на спавн билдингс и первые строчки init.c?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
22 минуты назад, hardpr0 сказал:

Можно фулл скрипта на спавн билдингс и первые строчки init.c?

 

#include "$CurrentDir:mpmissions\Arenda_72_dayzOffline.chernarusplus\CustomSpawnPlayerConfig\init_mod.c"
#include "$CurrentDir:mpmissions\Arenda_72_dayzOffline.chernarusplus\spawn_buildings.c"

void main()
{
    //INIT WEATHER BEFORE ECONOMY INIT------------------------
    Weather weather = g_Game.GetWeather();

    weather.MissionWeather(false);    // false = use weather controller from Weather.c

    weather.GetOvercast().Set( Math.RandomFloatInclusive(0.4, 0.6), 1, 0);
    weather.GetRain().Set( 0, 0, 1);
    weather.GetFog().Set( Math.RandomFloatInclusive(0.05, 0.1), 1, 0);

    //INIT ECONOMY--------------------------------------
    Hive ce = CreateHive();
    if ( ce )
        ce.InitOffline();

    //DATE RESET AFTER ECONOMY INIT-------------------------
    int year, month, day, hour, minute;
    int reset_month = 9, reset_day = 20;
    GetGame().GetWorld().GetDate(year, month, day, hour, minute);

    if ((month == reset_month) && (day < reset_day))
    {
        GetGame().GetWorld().SetDate(year, reset_month, reset_day, hour, minute);
    }
    else
    {
        if ((month == reset_month + 1) && (day > reset_day))
        {
            GetGame().GetWorld().SetDate(year, reset_month, reset_day, hour, minute);
        }
        else
        {
            if ((month < reset_month) || (month > reset_month + 1))
            {
                GetGame().GetWorld().SetDate(year, reset_month, reset_day, hour, minute);
            }
        }
    }
    Altar();

}

spawn_buildings

void SpawnObject( string type, vector position, vector orientation )
{
    private string NameBlockLog = "[CreateObject] ";
    private string InfoLog = "";
    if(type != "")
    {
        auto obj = GetGame().CreateObject( type, "0 0 0" );
        if(obj)
        {
            if ((position[0] != 0) && (position[1] != 0) && (position[2] != 0))
            {
                obj.SetPosition( position );
                obj.SetOrientation( orientation );
                obj.Update();
                if (obj.CanAffectPathgraph())
                {
                    obj.SetAffectPathgraph(true, false);
                    GetGame().GetCallQueue(CALL_CATEGORY_SYSTEM).CallLater(GetGame().UpdatePathgraphRegionByObject, 100, false, obj);
                }
                InfoLog = "[Type: '" + obj.GetType() + "' Position: '" + obj.GetPosition().ToString() + "' Orientation: '" + obj.GetOrientation().ToString() + "']";
                Write_Log(NameBlockLog + " Object has been created successfully! Info " + InfoLog);
            } else
            {
                InfoLog = "[Type: '" + type + "' Position: '" + position + "' Orientation: '" + orientation + "']";
                Write_Log(NameBlockLog + " Object can't be created! Incorrect writed position. Info " + InfoLog);
            }
        } else
        {
            InfoLog = "[Type: '" + type + "' Position: '" + position + "' Orientation: '" + orientation + "']";
            Write_Log(NameBlockLog + " Object can't be created! Info " + InfoLog);
        }
    } else
    {
        InfoLog = "[Type: '" + type + "' Position: '" + position + "' Orientation: '" + orientation + "']";
        Write_Log(NameBlockLog + " Object can't be created! Incorrect writed type. Info " + InfoLog);
    }
}
void Write_Log(string message) 
{
    Print(String(message));
}

void Altar()
{
SpawnObject( "Land_Camp_House_white", "8175.180176 475.816986 9092.589844", "65.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "Land_Camp_House_white", "8180.509766 475.816986 9081.030273", "65.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "Land_Camp_House_white", "8201.860352 475.816986 9090.709961", "65.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "Land_Camp_House_white", "8196.450195 475.816986 9102.219727", "65.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "Land_Camp_House_white", "8164.359863 475.763000 9070.099609", "-115.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "Land_Garage_Row_Small", "8158.140137 475.627991 9086.740234", "65.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "Land_Garage_Row_Small", "8151.609863 475.627991 9100.740234", "65.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "bldr_wall_tin_5", "8171.950684 476.016113 9117.099609", "63.000011 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "bldr_wall_tin_5", "8181.479492 475.166321 9116.476563", "63.000000 0.000000 0.000000" );
SpawnObject( "bldr_wall_tin_5", "8258.230469 467.04

}

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Это ты так обрезал?Или что это?Кстати на сервере установлен BuilderItems?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Только что, hardpr0 сказал:

Это ты так обрезал?Или что это?Кстати на сервере установлен BuilderItems?

это я так обрезал, да, установлен. только что решил убрать половину построек, сервер запустился, видимо в них дело... буду искать (p.s. устанавливал города от nitrix'a, из-за них не запускался)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.