Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
SinSin

Респаун на других координатах

Идея такая: впервые попав на сервер, игрок спаунится на координатах, которые указаны по умолчанию.

Но если он респаунится - появляется на случайно выбранных координатах из другого массива.

 

Вопрос: как перехватить событие, что игрок именно РЕспаунится?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
1 час назад, SinSin сказал:

Логично. Но как на практике это должно выглядеть? Какие конкретно функции нужно здесь использовать? Я бы не сказал, что документации так уж много по скриптингу в DayZ, от того и затруднения.

 


		private PlayerIdentity identity = player.GetIdentity();
		if(identity)
		{

Таким образом?

 

	override PlayerBase CreateCharacter(PlayerIdentity identity, vector pos, ParamsReadContext ctx, string characterName)
	{

		string m_UID = identity.GetPlainId();

		if (m_UID)
		{
			string beenOnServer;
			GetGame().GetProfileString(m_UID,beenOnServer);
			if (beenOnServer == "true")
			{
				//Игрок уже входил на серв
				vector new_pos = GetCustomPlayerPosition();
				if (new_pos) pos = new_pos;
			}
			else
			{
				//Игрок не входил на серв
				GetGame().SetProfileString(m_UID,"true");
				GetGame().SaveProfile();
			}
		}

		Entity playerEnt;
		playerEnt = GetGame().CreatePlayer(identity, characterName, pos, 0, "NONE");//Creates random player
		Class.CastTo(m_player, playerEnt);

		GetGame().SelectPlayer(identity, m_player);

		return m_player;
	}

	vector GetCustomPlayerPosition()
	{
		//Тут выбираем координаты из массива координат

	    return результат типа vector;
	}

 

Share this post


Link to post
Share on other sites









  • 0

При входе новенького  на серв проверяем профиль сервера есть uid или нет, нет -  сохраняем uid и дефолтные координаты не меняем, есть уид - выбираем координаты спавна из кастомного массива

 

Думаю логика ясна..

Edited by BorizzK (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Логично. Но как на практике это должно выглядеть? Какие конкретно функции нужно здесь использовать? Я бы не сказал, что документации так уж много по скриптингу в DayZ, от того и затруднения.

 

		private PlayerIdentity identity = player.GetIdentity();
		if(identity)
		{

Таким образом?

Edited by SinSin (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Благодарю, буду тестировать.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.