Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
inozemcev

Расположение вещей в стартовом луте

На данном форуме есть описание как создать стартовый сет.

В этом гайде есть строчка itemTop = player.FindAttachmentBySlotName("Body");

Хотел бы узнать как обращаться к другим элементам, а не только к телу.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

inozemcev 

 


EntityAI itemTop = player.FindAttachmentBySlotName("Body");
Это тело - те торс

Вот ноги
EntityAI itemLegs = player.FindAttachmentBySlotName("Legs");

в itemLegs попадет ссылка на обьект штанов или шорт или брюк - если оно одето
если ноги голые - будет NULL - с этим работать низзя

далее зафигачеваем в него нужное

ItemBase itemBS = itemLegs.GetInventory().CreateInInventory("Rag"); //в штанах создастся бинт

ссылка на созданный бинт будет в itemBS

что такое EntityAI ItemBase - это тип/класс

itemLegs  itemBS  - это переменные

Share this post


Link to post
Share on other sites









  • 0
Скрытый текст

override void StartingEquipSetup(PlayerBase player, bool clothesChosen)
    {    
        EntityAI itemTop;
        EntityAI itemEnt;
        EntityAI itemLegs;
        ItemBase itemBs;
        float rand;
        
        itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("Headtorch_Black");
        SetRandomHealth(itemEnt);
        
        itemTop = player.FindAttachmentBySlotName("Body");

        if ( itemTop )
        {
            itemEnt = itemTop.GetInventory().CreateInInventory("Rag");
            if ( Class.CastTo(itemBs, itemEnt ) )
                itemBs.SetQuantity(4);

            SetRandomHealth(itemEnt);

            rand = Math.RandomFloatInclusive(0.0, 1.0);
            if ( rand < 0.35 )
                itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("Apple");
            else if ( rand > 0.65 )
                itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("Pear");
            else
                itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("Plum");

            SetRandomHealth(itemEnt);
            
            itemEnt = itemTop.GetInventory().CreateInInventory("Battery9V");
            SetRandomHealth(itemEnt);
            
            itemEnt = itemTop.GetInventory().CreateInInventory("KitchenKnife");
            SetRandomHealth(itemEnt);
            
            rand = Math.RandomFloatInclusive(0.0, 1.0);
        if ( rand < 0.25 )
            itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("SodaCan_Cola");
        else if ( rand > 0.75 )
            itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("SodaCan_Spite");
        else
            itemEnt = player.GetInventory().CreateInInventory("SodaCan_Pipsi");
        
        SetRandomHealth(itemEnt);
        
        itemEnt = itemTop.GetInventory().CreateInInventory("PeachesCan");
            SetRandomHealth(itemEnt);
        
            
            }
        itemLegs = player.FindAttachmentBySlotName("Legs");
        if ( itemLegs )
        {
            itemEnt = itemTop.GetInventory().CreateInInventory("Heatpack");
            SetRandomHealth(itemEnt);
        }
            
            My_Custom_Spawn_Parameters.Load_And_Check_StartLoadout(player);
    }

 Прописал, но предмет не появился.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

inozemcev Внимательнее

 

if ( itemLegs )
        {
            itemEnt = itemTop.GetInventory().CreateInInventory("Heatpack");
            SetRandomHealth(itemEnt);
        }

 

должно быть что?

itemEnt = itemLegs.GetInventory().CreateInInventory("Heatpack");

 

Edited by BorizzK (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.