Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
ATAMAH

Боты WAI покидают сектор.

Проблема в том что у меня боты почему-то через время покидают сектор, который я сделал на острове, и плывут в сторону материка. Карта Napf 1.0.4.2. На чернорусии добавлял так-же и там все было отлично. Ботов добавил через "customSpawns.sqf". Вот пример как они у меня прописаны:

 

[[6783.15,14319,9.766e-04], //position
12,                          //Number Of units
1,                          //Skill level 0-1 or skill array number if using custom skills "Random" for random Skill array.
"Random",                  //Primary gun set number. "Random" for random weapon set.
4,                          //Number of magazines
"",                          //Backpack "" for random or classname here.
"",              //Skin "" for random or classname here.
"Random"                  //Gearset number. "Random" for random gear set.
] call spawn_group;

7596ce54457b.jpg

d3c8acced99a.jpg

55467d593a5d.jpg

ac3a1ba8477a.jpg

Edited by voks32 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts




  • 0

15e316161111.jpgтоже самое было. убрал их сделал туда миссиию  и сделал ботов примерно как на секторе б в origins теперь там 70 ботов сами занимают позиции на вышка и в отелях

и рандомно садятся в технику и статичные пулеметы которые там расставил.

Edited by temmpi (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Проблема в том что у меня боты почему-то через время покидают сектор, который я сделал на острове, и плывут в сторону материка. Карта Napf 1.0.4.2. На чернорусии добавлял так-же и там все было отлично. Ботов добавил через "customSpawns.sqf". Вот пример как они у меня прописаны:

 

[[6783.15,14319,9.766e-04], //position
12,                          //Number Of units
1,                          //Skill level 0-1 or skill array number if using custom skills "Random" for random Skill array.
"Random",                  //Primary gun set number. "Random" for random weapon set.
4,                          //Number of magazines
"",                          //Backpack "" for random or classname here.
"",              //Skin "" for random or classname here.
"Random"                  //Gearset number. "Random" for random gear set.
] call spawn_group;

7596ce54457b.jpg

d3c8acced99a.jpg

55467d593a5d.jpg

ac3a1ba8477a.jpg

кстати у меня там боты такие же, и норм, тусуются только там, иногда выходят покурить за забор  :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

если у него сборка от DimitriPokki то там ai_patrol_radius = 14000 вроде выставлен может поэтому они и убегают  :smile: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ковырял я эту сборку, ничего против не имею, но каша имхо

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

на сектор лучше всего ставить ботов как origins проще и лучше).

 

сделал еще туда торговца тяжелой техники после зачистки сектора становится доступна торговля с ним

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

на сектор лучше всего ставить ботов как origins проще и лучше).

 

через mission.sqf? если можно подробнее. меня в принципе устраивают и WAI,  но я не могу понять как сделать  так чтоб они появлялись только в тот момент когда подходишь к сектору, в целях экономии ресурсов. 

Edited by azstudio (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

40-70 ботов почти нет никакой разницы в нагрузки сервака

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

40-70 ботов почти нет никакой разницы в нагрузки сервака

и + 30-40 игроков? =) за железо я не боюсь, я больше за нагрузку на инет) Или оно только железо грузит?

Edited by azstudio (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 ai_patrol_radius = 24000; ?

Спасибо дружище огромное :yes:  В это то и дело все было :woot:

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

15e316161111.jpgтоже самое было. убрал их сделал туда миссиию  и сделал ботов примерно как на секторе б в origins теперь там 70 ботов сами занимают позиции на вышка и в отелях

и рандомно садятся в технику и статичные пулеметы которые там расставил.

Привет, оч интересная штука, икал, если не затруднит скинуть и описать установку, заранее благодарю

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

подскажите пожалуйста где в настройках WAI включить пеших ботов?миссии спавняться нормально а вот пеших нет, были dzai я их отключил.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Все подключается в файле.

customSpawns.sqf

 


 

//Custom Spawns file//
/*
Custom group spawns Eg.


[[953.237,4486.48,0.001], //position
4,                          //Number Of units
1,                          //Skill level 0-1 or skill array number if using custom skills "Random" for random Skill array.
"Random",                  //Primary gun set number. "Random" for random weapon set.
4,                          //Number of magazines
"",                          //Backpack "" for random or classname here.
"Bandit2_DZ",              //Skin "" for random or classname here.
"Random"                  //Gearset number. "Random" for random gear set.
] call spawn_group;


Place your custom group spawns below
*/










/*
Custom static weapon spawns Eg. (with one position)


[[[911.21545,4532.7612,2.6292224]], //position(s) (can be multiple).
"M2StaticMG",             //Classname of turret
0.5,                      //Skill level 0-1. Has no effect if using custom skills
"Bandit2_DZ",              //Skin "" for random or classname here.
1,                          //Primary gun set number. "Random" for random weapon set. (not needed if ai_static_useweapon = False)
2,                          //Number of magazines. (not needed if ai_static_useweapon = False)
"",                          //Backpack "" for random or classname here. (not needed if ai_static_useweapon = False)
"Random"                  //Gearset number. "Random" for random gear set. (not needed if ai_static_useweapon = False)
] call spawn_static;


Custom static weapon spawns Eg. (with mutiple positions)


[[[911.21545,4532.7612,2.6292224],[921.21545,4532.7612,2.6292224]], //position(s) (can be multiple).
"M2StaticMG",             //Classname of turret
0.5,                      //Skill level 0-1. Has no effect if using custom skills
"Bandit2_DZ",              //Skin "" for random or classname here. 
1,                          //Primary gun set number. "Random" for random weapon set. (not needed if ai_static_useweapon = False)
2,                          //Number of magazines. (not needed if ai_static_useweapon = False)
"",                          //Backpack "" for random or classname here. (not needed if ai_static_useweapon = False)
"Random"                  //Gearset number. "Random" for random gear set. (not needed if ai_static_useweapon = False)
] call spawn_static;


Place your custom static weapon spawns below
*/










/*
Custom Chopper Patrol spawn Eg.


[[725.391,4526.06,0],    //Position to patrol
[0,0,0],                 // Position to spawn chopper at
2000,                    //Radius of patrol
10,                     //Number of waypoints to give
"UH1H_DZE",                //Classname of vehicle (make sure it has driver and two gunners)
1                        //Skill level of units 
] spawn heli_patrol;


Place your heli patrols below
*/










/* 
Custom Vehicle patrol spawns Eg. (Watch out they are stupid)


[[725.391,4526.06,0],   //Position to patrol
[725.391,4526.06,0],    // Position to spawn at
200,                    //Radius of patrol
10,                     //Number of waypoints to give
"HMMWV_Armored",        //Classname of vehicle (make sure it has driver and gunner)
1                        //Skill level of units 
] spawn vehicle_patrol;


Place your vehicle patrols below this line
*/










/*
Paradropped unit custom spawn Eg.


[[911.21545,4532.7612,2.6292224],  //Position that units will be dropped by
[0,0,0],                           //Starting position of the heli
400,                               //Radius from drop position a player has to be to spawn chopper
"UH1H_DZE",                         //Classname of chopper (Make sure it has 2 gunner seats!)
5,                                 //Number of units to be para dropped
1,                                 //Skill level 0-1 or skill array number if using custom skills "Random" for random Skill array.
"Random",                          //Primary gun set number. "Random" for random weapon set.
4,                                 //Number of magazines
"",                                //Backpack "" for random or classname here.
"Bandit2_DZ",                      //Skin "" for random or classname here.
"Random",                          //Gearset number. "Random" for random gear set.
True                               //True: Heli will stay at position and fight. False: Heli will leave if not under fire. 
] spawn heli_para;


Place your paradrop spawns under this line
*/


//[[5171,4472,0.001],10,0.7,"Random",1,"","Ins_Soldier_Sapper","Random"] call spawn_group; //Milan
//[[14320,16947,0.001],7,1,"Random",1,"","Ins_Soldier_Sapper","Random"] call spawn_group; //Airfield
//[[5074,4453,0.001],[5074,4453,0.001],800,50,"HMMWV_Armored",0.5] spawn vehicle_patrol;
//[[14394,16986,0.001],[14394,16986,0.001],1000,50,"HMMWV_Armored",0.7] spawn vehicle_patrol;
//[[14494,16886,0.001],[14494,16886,0.001],1000,50,"HMMWV_Armored",0.5] spawn vehicle_patrol;
//[[5074,4453,0.001],[0,0,0],250,"Mi17_DZ",10,0.7,"Random",1,"DZ_TerminalPack_EP1","Ins_Soldier_Sapper",False] spawn heli_para; //Ugo-Zapad Airfield
//[[13715,2928,0.001],[0,0,0],250,"Mi17_DZ",10,0.7,"Random",1,"DZ_TerminalPack_EP1","RU_Policeman_DZ",False] spawn heli_para; //Osrtov
//[[13715,2928,0.001],[100,100,0],250,"Mi17_DZ",10,0.7,"Random",1,"DZ_TerminalPack_EP1","RU_Policeman_DZ",True] spawn heli_para; //Osrtov
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.