Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Nyborezik

Дамаг по технике и самоубийство.

Накопилось несколько вопросов.Во первых.Как настроить дамаг по ИГРОКУ В ТЕХНИКЕ.То есть дамаг по технике наносится,а вот по игроку в ней разве что только при выстреле в голову(мгновенная смерть)А вот если целиться в тело,то дамаг наноситься,но по чуть чуть и то не всегда.Даже если игрок сидит на велосипеде и по нему стрелять с пистолета(не важно какого) дамаг наносится только с каждой третей  пули.И то снимает очень мало крови.

 

Во вторых заметил такую вещь,что когда игрок теряет сознание на велосипеде,текстурка игрока перемещается между колес,но сам игрок может дальше спокойно управлять велосипедом.(Вопрос как сделать чтобы при потере сознания игрок просто выпадал из велосипеда?)

 

И вопрос номер 3.Как сделать самоубийство через ПКМ?

Edited by Nyborezik (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

3)extra_rc.hpp добавить :
 

class M9 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };	
    class M9SD {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };	
    class Makarov {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };
    class revolver_EP1 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };	
    class UZI_EP1 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };	
    class Sa61_EP1 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };	
    class Colt1911 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };		
    class UZI_SD_EP1 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };
    class revolver_gold_EP1 {
        class CommitSuicide {
            text = "Застрелить себя";
            script = "execVM ""scripts\suicide.sqf"";";
        };
    };	

 

Сам файл на убийство:
 

private ["_Secondary","_SMessage","_dis"];
//###########################################################################################################
//#################################ASIAN KID suicide script#################################################
//###########################################################################################################
////////////CONFIG////////////
/*
0 is to set false
1 is to set true
*/
messages = 1;     //Enable if you want a message to show before the player dies
////////////////////////EXTRA////////////////////////////////////////////
customsound = 0; //If you want to use your own sound
_customsoundname = "scream"; //Must define it in the description.ext
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
_dis = 50;      //Distance heard by the souund
_SMessage = format["My name is %1 and I hope there is better place",format["%1", name player]];  //suicide message
//###########################################################################################################
///////////////////////////////
////////////Starting////////////
///////////////////////////////
canAbort = true; //stops people from aborting
player addEventHandler ["fired", {if (alive player) then { player SetDamage 1.1;};}];
sleep 1;
///////////////////////////////
////////////Message////////////
///////////////////////////////
if (messages == 1) then {
cutText [format[_SMessage], "PLAIN DOWN"];
};
///////////////////////////////
////////////Actions////////////
///////////////////////////////
player playmove "PlayerStand";
sleep 1.5;
player playmove "ActsPercMstpSnonWpstDnon_suicide1B";
sleep 8.4;
///////////////////////////////
/////Scream before death///////
///////////////////////////////
///////////////////////////////
///////Player shoots///////////
///////////////////////////////
canAbort = false;
player fire _Secondary;
sleep 0.2;
///////////////////////////////
///////Over kills them/////////
///////////////////////////////
r_player_blood = r_player_blood - 13000;
player setVariable["USEC_BloodQty",r_player_blood,true];
_unit = player;
_selection = "body"; 
_damage = 1;
_unit setHit[_selection,_damage];
//###########################################################################################################
//###########################################END OF SUICDE#############################################################
//########################################################################################################### 

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

А и еще,как поставить дальность прорисовки ТРАВЫ на сервере,а то она у меня метров на 20 прорисовывается и все(

Edited by Nyborezik (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Спасибо работает!Только меня немножко удивило что собственно глока в скрипте не было :D (Сам добавил). Вопросы про технику и велосипед все еще актуальны!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

1. Никак не исправить, виновата сама арма

3. Там вроде небольшая ошибка в бессознательном состоянии, игрок должен выпадать из техники. Впрочем, можно поправить

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.