Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
LUGU

Как считывать смерти в 5_Mission

Вопрос такой. Как считывать смерти в 5_Mission. Ибо как я понял я не могу вызывать функции 5_Mission из 4_World, значит я не могу считывать через EEKilled. 

Суть в том, что мне при смерти определенного игрока, нужно чтобы кое что происходило на сервере. У меня все готово, остается только разобраться с тем как считывать смерти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

@LUGU 

Используйте RPC с клиента (4_World) в сервер (5_Mission)

1) в 4_World, в OnPlayerKilled вызывайте SendRPC

2) в 5_Mission, в OnRPC ловите этот вызов

 

4_World, например в SurvivorBase.c или PlayerBase.c

Добавляем вызов RPC в момент смерти игрока

void EEOnDeath(EntityAI killer)
{
    super.EEOnDeath(killer);

    if (GetGame().IsServer()) return; // Отправляем только с клиента

    PlayerBase player = PlayerBase.Cast(this);
    if (!player || !player.GetIdentity()) return;

    string steamID = player.GetIdentity().GetId(); // Получаем SteamID
    
    // Отправляем RPC на сервер
    GetRPCManager().SendRPC("CustomDeath", "OnPlayerDeath", new Param1<string>(steamID), true, NULL);
}

5_Mission, например в MissionServer.c

Принимаем этот RPC и проверяем умер ли нужный игрок

void OnRPC(PlayerIdentity sender, Object target, int rpc_type, ParamsReadContext ctx)
{
    super.OnRPC(sender, target, rpc_type, ctx);

    if (rpc_type == "OnPlayerDeath") 
    {
        Param1<string> data;
        if (ctx.Read(data))
        {
            string steamID = data.param1;

            // Указываем ID игрока, за которым следим
            string targetSteamID = "76561198012345678"; // <-- заменить на нужный SteamID

            if (steamID == targetSteamID)
            {
                Print("[DeathTracker] Умер игрок: " + steamID);
                // Здесь можно выполнить нужную логику
            }
        }
    }
}

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.