Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
Gofreddly

Выдает ошибку в загрузке маппинга

Всем привет! Год не занимался дейзи и все забыл, хочу загрузить на сервер какой-либо мап и выдает эту ошибку, подгружал разные мапы и ошибка была идентичной, кто может помочь? Заранее спасибо

$CurrentDir:mpmissions/dayzOffline.chernarusplus/Mymapping/Apocalyptic_tisy.c(3): Undefined function 'SpawnObject'

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ошибка неизвестной функции 'SpawnObject'. Скорее всего в .с файле прописан размер объектов, пример:

SpawnObject("bldr_misc_haybale_decayed", "712.225708 492.763428 13617.461914", "143.999893 0.224455 0.308941", 0.999993);

где "0.999993" - размер объекта.
Я добавляю функцию в начало своего init (возможны и другие варианты куда ее запихать) :

static Object SpawnObject(string type, vector position, vector orientation, float scale = 1.0)
{
    Object obj = GetGame().CreateObjectEx(type, position, ECE_SETUP | ECE_UPDATEPATHGRAPH | ECE_CREATEPHYSICS);
    if (!obj) {
        Error("Failed to create object " + type);
        return null;
    }

    obj.SetPosition(position);
    obj.SetOrientation(orientation);
    obj.SetOrientation(obj.GetOrientation());
    obj.SetScale(scale);
    obj.Update();
	obj.SetAffectPathgraph(true, false);
	if (obj.CanAffectPathgraph()) {
        GetGame().GetCallQueue(CALL_CATEGORY_SYSTEM).CallLater(GetGame().UpdatePathgraphRegionByObject, 100, false, obj);
    } 

    return obj;
}


ну и соответственно проверьте, что правильно прописали мапинг в init :

#include "$CurrentDir:mpmissions\\dayzOffline.chernarusplus\\Mapping\\1.c" 
#include "$CurrentDir:mpmissions\\dayzOffline.chernarusplus\\mod\\2.c" 

static Object SpawnObject(string type, vector position, vector orientation, float scale = 1.0)
{
....
}

void main()
{
.....

	}
	1();
	2();
}

 

и в самом файле .с:

void 1()
{
SpawnObject("StaticObj_Furniture_bag_DZ", "1462.911255 295.051788 9222.098633", "44.999828 -2.365075 -13.789270", 0.989654);
.....
}

 

Edited by laro (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

почти 2 года назад ввели ванильную систему маппинга разрабы
игроки с камнем вместо бошки: инииииииииииит

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
21 час назад, OWNS1DE сказал:

почти 2 года назад ввели ванильную систему маппинга разрабы
игроки с камнем вместо бошки: инииииииииииит

ну кому как нравится...так сказать

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.