Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Aleeexxx

Помогите разобратьться в DamageSystem.

Цель - корректировка наносимого урона определенным инфицированным/животным, методом регулировки количества ХП в конфиге.

В классе DamageSystem есть класс GlobalHealth с hitpoints (как я понимаю, это общее ХП твари), но есть и класс DamageZones с hitpoints (ХП для отдельных частей тела: голова, торс, руки, ноги). 

Подскажите, пожалуйста, как влияет количество ХП отдельных частей на общее ХП, при нанесении урона в эти части тела?

Пример кода в конфиге:

class DamageSystem
		{
			class GlobalHealth
			{
				class Health
				{
					hitpoints=100;
					healthLevels[]=
					{
						
						{
							1,
							{}
						},
						
						{
							0.69999999,
							{}
						},
						
						{
							0.5,
							{}
						},
						
						{
							0.30000001,
							{}
						},
						
						{
							0,
							{}
						}
					};
				};
			};
			class DamageZones
			{
				class Head
				{
					class Health
					{
						hitpoints=30;
						transferToGlobalCoef=1;
					};
					class ArmorType
					{
						class Projectile
						{
							class Health
							{
								damage=1.5;
							};
						};
						class Melee
						{
							class Health
							{
								damage=0.69999999;
							};
						};
						class FragGrenade
						{
							class Health
							{
								damage=3;
							};
						};
					};
					componentNames[]=
					{
						"Head",
						"Neck"
					};
					fatalInjuryCoef=0.1;
					inventorySlots[]=
					{
						"Headgear",
						"Mask"
					};
				};
				class Torso
				{
					class Health
					{
						hitpoints=100;
						transferToGlobalCoef=1;
					};
					class ArmorType
					{
						class Melee
						{
							class Health
							{
								damage=1.2;
							};
						};
						class FragGrenade
						{
							class Health
							{
								damage=2;
							};
						};
					};
					componentNames[]=
					{
						"Spine1",
						"Spine3"
					};
					fatalInjuryCoef=-1;
					inventorySlots[]=
					{
						"Vest",
						"Body",
						"Back"
					};
					inventorySlotsCoefs[]={1,1,1};
				};
				class LeftArm: Torso
				{
					componentNames[]=
					{
						"LeftArm",
						"LeftForeArm"
					};
					inventorySlots[]=
					{
						"Vest",
						"Body",
						"Back"
					};
					inventorySlotsCoefs[]={1,1,1};
					fatalInjuryCoef=-1;
				};
				class RightArm: LeftArm
				{
					componentNames[]=
					{
						"RightArm",
						"RightForeArm"
					};
					inventorySlots[]=
					{
						"Vest",
						"Body",
						"Back"
					};
					inventorySlotsCoefs[]={1,1,1};
					fatalInjuryCoef=-1;
				};
				class LeftLeg
				{
					class Health
					{
						hitpoints=100;
						transferToGlobalCoef=0.33000001;
					};
					class ArmorType
					{
						class FragGrenade
						{
							class Health
							{
								damage=2;
							};
						};
					};
					componentNames[]=
					{
						"LeftLeg",
						"LeftUpLeg"
					};
					fatalInjuryCoef=-1;
					inventorySlots[]=
					{
						"Legs"
					};
				};
				class RightLeg: LeftLeg
				{
					componentNames[]=
					{
						"RightLeg",
						"RightUpLeg"
					};
					fatalInjuryCoef=-1;
					inventorySlots[]=
					{
						"Legs"
					};
				};
				class LeftFoot
				{
					class Health
					{
						hitpoints=100;
						transferToGlobalCoef=0.1;
					};
					class ArmorType
					{
						class FragGrenade
						{
							class Health
							{
								damage=2;
							};
						};
					};
					transferToZonesNames[]=
					{
						"LeftLeg"
					};
					transferToZonesCoefs[]={0.1};
					componentNames[]=
					{
						"LeftFoot"
					};
					fatalInjuryCoef=-1;
					inventorySlots[]=
					{
						"Feet"
					};
				};
				class RightFoot: LeftFoot
				{
					transferToZonesNames[]=
					{
						"RightLeg"
					};
					transferToZonesCoefs[]={0.1};
					componentNames[]=
					{
						"RightFoot"
					};
					fatalInjuryCoef=-1;
					inventorySlots[]=
					{
						"Feet"
					};
				};
			};
		};

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Так же интересуюсь, как увеличить хп монстрам.

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0
20.10.2023 в 15:04, shturval сказал:

Так же интересуюсь, как увеличить хп монстрам.

Если у вас у монстра взят базовый класс зомби, а не животного, то существует такой мод - PvZmoD_CustomisableZombies. После его запуска создаться конфиг в папке профиля и там вы уже сможете добавить ниже новый класс модовского зомби и увеличивать(менять) ему всё что там есть в настройках. И мод вроде как можно добавить в свой модпак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.