Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
Sash96rus

Вопрос по Expansion AI

Доброго времени суток, уважаемые форумчане. Помогите пожалуйста решить вопрос, или дайте пинка в нужную сторону. Хочу прописать спавн ботов к зданиям/предметам. В aipatrolsetttings указываю:    "ObjectPatrols": [
        {
            "Name": "",
            "Faction": "Mercenaries",
            "Formation": "",
            "FormationLooseness": 0.0,
            "LoadoutFile": "HumanLoadout",
            "NumberOfAI": 1,
            "Behaviour": "ALTERNATE",
            "Speed": "SPRINT",
            "UnderThreatSpeed": "SPRINT",
            "CanBeLooted": 1,
            "UnlimitedReload": 1,
            "SniperProneDistanceThreshold": 0.0,
            "AccuracyMin": 0.6000000238418579,
            "AccuracyMax": 0.800000011920929,
            "ThreatDistanceLimit": -1.0,
            "DamageMultiplier": -1.0,
            "MinDistRadius": 100.0,
            "MaxDistRadius": 140.0,
            "DespawnRadius": 300.0,
            "MinSpreadRadius": 0.0,
            "MaxSpreadRadius": 150.0,
            "Chance": 1.0,
            "WaypointInterpolation": "",
            "DespawnTime": -1.0,
            "RespawnTime": -2.0,
            "ClassName": "land_shed_m3"
        }

 

и все хорошо, появляется бот на заданных мной условиях, но как только я прописываю спавн например к ящику, который спавнится рандомно у меня на карте:

   "ObjectPatrols": [
        {
            "Name": "",
            "Faction": "Mercenaries",
            "Formation": "",
            "FormationLooseness": 0.0,
            "LoadoutFile": "HumanLoadout",
            "NumberOfAI": 1,
            "Behaviour": "ALTERNATE",
            "Speed": "SPRINT",
            "UnderThreatSpeed": "SPRINT",
            "CanBeLooted": 1,
            "UnlimitedReload": 1,
            "SniperProneDistanceThreshold": 0.0,
            "AccuracyMin": 0.6000000238418579,
            "AccuracyMax": 0.800000011920929,
            "ThreatDistanceLimit": -1.0,
            "DamageMultiplier": -1.0,
            "MinDistRadius": 100.0,
            "MaxDistRadius": 140.0,
            "DespawnRadius": 300.0,
            "MinSpreadRadius": 0.0,
            "MaxSpreadRadius": 150.0,
            "Chance": 1.0,
            "WaypointInterpolation": "",
            "DespawnTime": -1.0,
            "RespawnTime": -2.0,
            "ClassName": "мойрандомныйящик"
        }

Боты влогах начинают мне отвечать :

[ExpansionAIPatrolSettings] Ignoring object patrol classname 'мойрандомныйящик' because it is not a BuildingBase!
Class:      'ExpansionAIPatrolSettings'
Function: 'Error'

 

Скажите, можно ли что то с этим сделать? Может проверка где то отключается на класснейм?

Edited by Sash96rus
Дописал (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Спавни ящик и ботов через миссию Экспансии. На основе аирдропа, только без сброса с высоты и свой ящик укажи.

Боты по объекту спавнятся только  рядом с класснеймами которые не имеют износа. 

Edited by don_XyaH (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0
28 минут назад, don_XyaH сказал:

Спавни ящик и ботов через миссию Экспансии. На основе аирдропа, только без сброса с высоты и свой ящик укажи.

Боты по объекту спавнятся только  рядом с класснеймами которые не имеют износа. 

Изменено 24 минуты назад пользователем don_XyaH (история изменений)

Принял, спасибо. Хотел в лоб через types.xml, даже ящики появляться стали где я хочу... а главное рандомно, без прямой привязки к коордам по usage name= Пойду изучать по "сложному"))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.