Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
MrGreenFox

Изменение урона доп. модом

Доброго времени суток, я только начинаю вливаться в мир модостроения дейза и хотел бы узнать.
Можно ли как то отдельным модом изменять конфигурацию оружия? Например увеличить урон у калибра/оружия "Не своего" мода, который можно использовать на сервере, но нельзя перпаковывать.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Можно. Второй мод сделать, который следом будет подгружаться и заменять переменные в классах мода с оружием. И перевод на русский также можно сделать. 

 

Размеры также меняются, вес, вместимость и т.д.

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

Привет

 Почитай вот это сообщение, чтобы понять как это вообще делается ("это"=мод на мод, в котором ты правишь какие-то штуки которые ты не можешь править в родительском моде)
Затем ищи Bullet (ванильные в \DZ\weapons\projectiles)  конкретного боеприпаса и у него крути параметры.
Например 
 

class Bullet_45ACP: Bullet_Base
	{
		scope=1;
		//код-код-код
		class DamageApplied
		{
			type="Projectile";
			dispersion=0;
			bleedThreshold=1;
			class Health
			{
				damage=40;
			};
			class Blood
			{
				damage=100;
			};
			class Shock
			{
				damage=40;
				damageOverride[]=
				{
					{0.89999998,1}
				};
			};
		};
		class NoiseHit
		{
			strength=10;
			type="shot";
		};
	};

Означает что по Health, здоровью объекта пуля .45АСР наносит 40 урона.
Соответственно если хочется сделать какой-то другой урон этой пуле меняешь блок
 

class DamageApplied
		{
			type="Projectile";
			dispersion=0;
			bleedThreshold=1;
			class Health
			{
				damage=40;
			};
			class Blood
			{
				damage=100;
			};
			class Shock
			{
				damage=40;
				damageOverride[]=
				{
					{0.89999998,1}
				};
			};
		};

С теми цифрами которые душе угодно. Удачи в освоении

Edited by skadjna (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.