Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
skvirtuspro

настройка зомби

addons\ai\config.cpp
банальный вопрос

как убрать у зомбей (отставание, снижение скорости бега) чтобы они бегали всегда на максимально стандартной скорости.

и если это здесь, убрать у них рывки (некоторые зомби ходят, а некоторые как паралитики бегают туда сюда)

 

class Infected
	{
		name="zombie";
		HeadLookBoneName="lookat";
		teamName="Zombies";
		class BehaviourHLZombie
		{
			class MovementWalk
			{
				maxSpeed=1.5;
				minSpeed=0;
				acceleration=5;
				maxAngleSpeed=180;
				slowRadius=0;
				stopRadius=0.5;
				pathFilter="ZombieCalm";
			};
			class MovementRun
			{
				maxSpeed=3;
				minSpeed=0;
				acceleration=15;
				maxAngleSpeed=120;
				slowRadius=0;
				goalRadius=1.5;
				stopRadius=1.7;
				useStartAnimation="false";
				pathFilter="ZombieAlerted";
			};
			class MovementSprint
			{
				maxSpeed=9;
				minSpeed=0;
				acceleration=27;
				maxAngleSpeed=180;
				maxSpeedRange=9;
				slowRadius=3.2;
				goalRadius=1.5;
				goalSpeed=7.1999998;
				stopRadius=1.7;
				waypointRadius=1.5;
				useStartAnimation="false";
				startAnimationMaxSpeed=0;
				slowToTurn="false";
				smoothAcceleration="true";
				pathFilter="ZombieAlerted";
			};
			class SlotCalm
			{
				class BehaviourZombieCalm
				{
					StandingDurationMin=6;
					StandingDurationMax=8;
					WalkingDurationMin=4;
					WalkingDurationMax=8;
					MinLookTime=1;
					MaxLookTime=2;
					IsAttractMode="false";
					class SoundsDuring
					{
						class Sound1
						{
							moveWithEntity="true";
						};
						probability=0.80000001;
						RepeatTimeMin=9;
						RepeatTimeMax=15;
						RepeatEnabled="true";
					};
				};
			};
			class SlotAlerted
			{
				class BehaviourZombieAlerted
				{
					maxTimeInDisturbedState=5;
					alertToAttract=0.80000001;
					fightStateEnterDistance=2;
					fightStateExitDistance=3;
					fightStateEnterOrientAngleDiff=160;
					fightStateExitOrientAngleDiff=160;
					disturbedTargetHistoryLength=10;
					disturbedVisionUtilityWeight=1;
					disturbedNoiseUtilityWeight=1;
					disturbedDamageUtilityWeight=1;
					attractedTargetHistoryLength=10;
					attractedVisionUtilityWeight=1;
					attractedNoiseUtilityWeight=1;
					attractedDamageUtilityWeight=1;
					attractedSearchDistance=15;
					chaseTargetHistoryLength=10;
					chaseVisionUtilityWeight=1;
					chaseNoiseUtilityWeight=1;
					chaseDamageUtilityWeight=1;
					class SoundsEntering
					{
						class Sound1
						{
						};
						probability=1;
					};
					class SoundsDuring
					{
						class Sound1
						{
						};
						probability=1;
						RepeatTimeMin=3.9000001;
						RepeatTimeMax=4.0999999;
						RepeatEnabled="true";
					};
					noiseMakeAlertPeriod=6;
					class NoiseMakeAlert
					{
						strength=40;
						type="sound";
					};
				};
			};
			class AlertSystem
			{
				visionToAlertMultiplier=20;
				noiseToAlertMultiplier=1;
				damageToAlertMultiplier=10000;
				noiseShotToAlertMultiplier=1.7;
				class Calm
				{
					DropSpeed=1;
					DropDelay=0;
					MaxAlertValue=20;
				};
				class Alerted
				{
					DropSpeed=3;
					DropDelay=1;
					MaxAlertValue=100;
				};
			};
			staminaDepletionSpeed=5;
			staminaRechargeSpeed=10;
		};
		class TargetSystemDZBase
		{
			visionProximityRange=2.5;
			visionProximityStrengthMult=2;
			visionCloseRange=10;
			visionCloseHeight=1.8;
			visionCloseStrengthMult=1.5;
			visionRangeMin=20;
			visionRangeMax=40;
			visionFov=1;
			visionPeripheralRangeMin=2.5;
			visionPeripheralRangeMax=20;
			visionPeripheralFov=2.3;
			visionAngularSpeedMin=0.1;
			visionAngularSpeedMax=0.5;
			visionAngularSpeedMaxMult=1;
			visionNightMinMult=1;
			visionNightMaxMult=0.30000001;
			visionRainMinMult=1;
			visionRainMaxMult=0.60000002;
			visionFogMinMult=1;
			visionFogMaxMult=0.5;
		};
		class NoiseSystemParams
		{
			rangeMin=0;
			rangeMax=35;
			rangeShotMin=0;
			rangeShotMax=180;
			radiusMin=10;
			radiusMax=25;
			radiusShotMin=35;
			radiusShotMax=70;
			class NoiseStrengthTeamMultipliers
			{
				BigGame=1;
				Zombies=1;
				Player=1;
			};
		};
	};

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Посмотри мод PvZmoD_CustomisableZombies. там можно настраивать практически все параметры зомбей. Включая скорость бега. Тебе понравится. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

мне не нужен мод, мне нужен человек, который подскажет с решением возможно за "на пиво".

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 часа назад, skvirtuspro сказал:

мне не нужен мод, мне нужен человек, который подскажет с решением возможно за "на пиво".

ты не понял, там все кастомные настройки можно глянуть

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

я конечно валенок в конфигах, но помоему вот эти параметры и отвечают за скорость и передвижение

maxSpeed=1.5;
				minSpeed=0;
				acceleration=5;
				maxAngleSpeed=180;
				slowRadius=0;
				stopRadius=0.5;

MovementWalk ходьба

MovementRun бег

MovementSprint спринт

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

это понятно, вопрос в том,  что за что отвечает конкретно.
пока теория в том чтобы у всех зомби сделать ходьбу одинаковой и они перестали делать пробежки по селам.
ну и где найти усталость у зомби чтобы отключить соответственно

забавно то, что тут куча мододелов, которые завалили площадку всякими мутантами, а по инфе голяк.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.