Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Aleeexxx

Как увеличить модель из мода?

Приветствую всех. В стиме есть мод Псевдогиганта (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2847957663&searchtext=giant) с эффектной анимацией, но по размерам он скорее не гигант, а его дитя). 

Модель его сделана на основе класса ZombieMaleBase. Возникло желание его немного пофиксить, а именно - увеличить в размерах. Для изменения размеров, был взят за основу мод Zombie kids. В результате при спавне через админку есть новый Сlass Name, но размер его никак не отличается. Подскажите, пожалуйста, что делаю не так, или такой метод никак не применить для изменения его размеров?

Конфиг:

class CfgPatches
{
	class MagnificationPseudoGiant
	{
		requiredAddons[]=
		{
			"DZ_Data",
			"DZ_Characters",
			"DZ_Characters_Zombies",
			"PseudoGiant_Data",
			"PseudoGiant_Scripts"
		};
	};
};
class CfgVehicles
{
	class PseudoGiant_Base;
	class BigPseudoGiant: PseudoGiant_Base
	{
		displayName="BigPseudoGiant";
	};
};
class CfgMods
{
	class MagnificationPseudoGiant
	{
		type="mod";
		dependencies[]=
		{
			"World"
		};
		class defs
		{
			class worldScriptModule
			{
				value="";
				files[]=
				{
					"MagnificationPseudoGiant/scripts/4_World"
				};
			};
		};
	};
};

и файл в 4_World:

class BigPseudoGiant: PseudoGiant_Base{  };

    void BigPseudoGiant()
    {
        SetEventMask(EntityEvent.POSTFRAME);
    }
        
    override void EOnPostFrame(IEntity other, int extra)
    {
        float scale = 3.50;
        vector transform[4];
        GetTransform(transform);
        
        transform[0] = transform[0] * scale;
        transform[1] = transform[1] * scale;
        transform[2] = transform[2] * scale;
        
        SetTransform(transform);
        Update();
    }

    override void EOnFrame(IEntity other, float timeSlice) // | EntityEvent.FRAME
    {
        vector rotation = GetYawPitchRoll();
        SetYawPitchRoll(Vector(rotation[0], 0, 0));
    }

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

У тебя есть float scale = 3.50, вот тут ставь свои значения чтобы увеличить монстра

Share this post


Link to post
Share on other sites



Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.