Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Mr_Wintetsky

одежда

Подскажите, пожалуйста, может кто знает как сделать так, чтобы если ты одеваешь определённую куртку, вместе с ней ты не сможешь одеть бронежилет (то есть, чтобы куртка занимала два слота)
спасибо!

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ну если не сильны - ищите того кто силен. А еще лучше учитесь сами, как раз хороший на то у вас повод.
Пример скрипта, вписанного в класс своей вещи своего класса, блокирующего помещение его в слот, примерно как и просили 

class DJM_Maska1SCH_Green extends ClothingBase
{	
	override bool CanPutAsAttachment( EntityAI parent )
	{
		if (!super.CanPutAsAttachment(parent)) {return false;}
		
		if(parent.IsPlayer())
		{
			Clothing headgear = Clothing.Cast(parent.FindAttachmentBySlotName("Headgear"));
			if ( headgear )
			{
				return false;
			}
			
			Clothing Mask = Clothing.Cast(parent.FindAttachmentBySlotName("Mask"));
			if ( Mask && GasMask.Cast(MyMask_Base) )
			{
				return false;
			}
		}
		return true;
	}
}

В остальном учитесь сами

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

Ручками, скрипт соответствующий написать, запрещающий одевание в указанный слот при наличии определенных типов объектов в соседнем слоте.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

может тогда у кого-то есть пример такого скрипта? Просто я в скриптах не силён, к сожалению.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
12 минут назад, 123new сказал:

Ну если не сильны - ищите того кто силен. А еще лучше учитесь сами, как раз хороший на то у вас повод.
Пример скрипта, вписанного в класс своей вещи своего класса, блокирующего помещение его в слот, примерно как и просили 

class DJM_Maska1SCH_Green extends ClothingBase { override bool CanPutAsAttachment( EntityAI parent ) { if (!super.CanPutAsAttachment(parent)) {return false;} if(parent.IsPlayer()) { Clothing headgear = Clothing.Cast(parent.FindAttachmentBySlotName("Headgear")); if ( headgear ) { return false; } Clothing Mask = Clothing.Cast(parent.FindAttachmentBySlotName("Mask")); if ( Mask && GasMask.Cast(MyMask_Base) ) { return false; } } return true; } }


class DJM_Maska1SCH_Green extends ClothingBase
{	
	override bool CanPutAsAttachment( EntityAI parent )
	{
		if (!super.CanPutAsAttachment(parent)) {return false;}
		
		if(parent.IsPlayer())
		{
			Clothing headgear = Clothing.Cast(parent.FindAttachmentBySlotName("Headgear"));
			if ( headgear )
			{
				return false;
			}
			
			Clothing Mask = Clothing.Cast(parent.FindAttachmentBySlotName("Mask"));
			if ( Mask && GasMask.Cast(MyMask_Base) )
			{
				return false;
			}
		}
		return true;
	}
}

В остальном учитесь сами

спасибо за помощь

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.