Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
CrazyJesus

Зацикливание анимации объекта.

У меня делема в создании пользовательской зацикленной анимации объекта. Сама анимация должна начинать проигрывать по условию, которые я пропишу в скриптах и должна остановить по условию в скриптах. Для начала я пытаюсь добиться того, что бы сама анимация была зациклена, без каких либо условий. Объект появляется и анимация проигрывается, но она не зациклена. Пытался сделать зацикливание через скрипты, то есть через 

for(int i = 0; i < 5; i++)

или через 

bool rotate = true;
while(rotate)
{
   SetAnimationPhase("cover", 1);
}

у меня зависала намертво игра, при отрисовки объекта. 
в model.cfg прописано так
 

class cfgSkeletons
{
    class PsiTower
    {
        skeletonInherit = "";
        isDiscrete = 1;
        SkeletonBones[]=
        {
            "ruin"    ,"",
            "cover" ,""
        };
    };
};
class CfgModels
{
    class Default
    {
        sections[] = {};
        sectionsInherit="";
        skeletonName = "";
    };
    class PsiTower:Default
    {
        skeletonName="PsiTower";
        sections[]=
        {
        "camo",
        "camo2"
            
        };
        class Animations
        {
            class cover
            {
                type="rotationY";
                source="user";
                selection="ruin";
                axis="Rotate_axis";//*probably*
                sourceAddress = "loop";// (default)
                minValue = 0.0;//rad 0.0
                maxValue = 10000.0;//rad 57.29578
                angle0 = 7.1831855;//rad 0.0;
        //        angle1 = 0.0;//rad -359.99997;
//                memory = true;//(default assumed)
            };
            
            class cover2
            {
                type="translation";
                source="user";
                selection="ruin";
                axis="transfer_axis";//*probably*
//                sourceAddress = clamp;// (default)
                offset0 = 0.0;//rad 0.0
                offset1 = 1.0;//rad 57.29578
//                angle0 = 0.0;//rad 0.0;
//                angle1 = 5.;//rad -50.0;
//                memory = true;//(default assumed)
            };
            
            
            class cover3
            {
                type="rotationX";
                source="user";
                selection="ruin";
                axis="angle_axis";//*probably*
//                sourceAddress = clamp;// (default)
                minValue = 0.0;//rad 0.0
                maxValue = 1.0;//rad 57.29578
                angle0 = 0.0;//rad 0.0;
                angle1 = -1.8843952;//rad -50.0;
//                memory = true;//(default assumed)
            };
            
        };//</Animations>
    };//</Modelclass>
};//</CfgModels>

В config.cpp 
 

class AnimationSources
        {
            
            class cover
            {
                source = "user";
                animPeriod = 15.01;
                initPhase = 0.0;
            };
            
            class cover2
            {
                source = "user";
                animPeriod = 6.5;
                initPhase = 0.0;
            };
            
            class cover3
            {
                source = "user";
                animPeriod = 3.5;
                initPhase = 0.0;
            };
           
        };

В чем может проблема? В model.cfg sourceAddress = "loop"; и комментировал и нет, не помогает. Параметр source="time"; вместо source="user"; Тоже не подойдет, ибо time будет игнорировать скрипты.

Edited by CrazyJesus
Дополнил вопрос (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Открываешь мод BaseBuildingPlus и смотришь как сделана бетономешалка

Share this post


Link to post
Share on other sites



Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.