Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
Reagan

Функции зомби

Здравствуйте, существует ли какие-нибудь функции, чтобы проверить хп у созданного зомби? Возможно ли вообще это сделать?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
7 минут назад, Reagan сказал:

Не пойму, как это применить на практике. Мне, грубо говоря, нужно проверить смерть определенного зомби, то есть когда погибнет зомби, созданный мной, произойдет другое действие. ДУмаю, что такой функции в дейзи нет, поэтому думаю проверять хп

 


Ты задачу корректно пиши. Проверить хп у СОЗДАННОГО зомби - я и подумал, что нужно проверять хп при создании зомби. 
Если тебе нужно проверять хп после получения зомбиком урона - ищешь вместо EEOnInit() EEHitBy() и там так же юзаешь GetHealth() (и уже выводишь её или делаешь с ней что-то)

А вообще есть замечательная 

override void EEKilled(Object killer)
{
	super.EEKilled(killer);
  	//а здесь делай что тебе нам надо
}

 

Edited by XenoZD (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0
modded class ZombieBase
{
	override void EOnInit(IEntity other, int extra)
	{
		super.EOnInit(other, extra);
		if ( !GetGame().IsMultiplayer() || GetGame().IsServer() )
		{
        	Print("Zombie type: " + GetType() + ", HP: " + GetHealth());
		}
	}
}

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 часа назад, XenoZD сказал:

modded class ZombieBase { override void EOnInit(IEntity other, int extra) { super.EOnInit(other, extra); if ( !GetGame().IsMultiplayer() || GetGame().IsServer() ) { Print("Zombie type: " + GetType() + ", HP: " + GetHealth()); } } }


modded class ZombieBase
{
	override void EOnInit(IEntity other, int extra)
	{
		super.EOnInit(other, extra);
		if ( !GetGame().IsMultiplayer() || GetGame().IsServer() )
		{
        	Print("Zombie type: " + GetType() + ", HP: " + GetHealth());
		}
	}
}

 

Не пойму, как это применить на практике. Мне, грубо говоря, нужно проверить смерть определенного зомби, то есть когда погибнет зомби, созданный мной, произойдет другое действие. ДУмаю, что такой функции в дейзи нет, поэтому думаю проверять хп

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
25 минут назад, XenoZD сказал:


Ты задачу корректно пиши. Проверить хп у СОЗДАННОГО зомби - я и подумал, что нужно проверять хп при создании зомби. 
Если тебе нужно проверять хп после получения зомбиком урона - ищешь вместо EEOnInit() EEHitBy() и там так же юзаешь GetHealth() (и уже выводишь её или делаешь с ней что-то)

А вообще есть замечательная 

override void EEKilled(Object killer) { super.EEKilled(killer); //а здесь делай что тебе нам надо }


override void EEKilled(Object killer)
{
	super.EEKilled(killer);
  	//а здесь делай что тебе нам надо
}

 

Все, разобрался, спасибо за помощь)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.