Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
poezzdd

Правильное использование методов физики

Всем привет! Копаюсь тут в скриптах игры, нашел наконец-то физику, которую давно хотел потестить. А именно:

dBodyApplyForce (notnull IEntity body, vector force)

В комменте сказано, что данная функция прикладывает постоянную силу к риджидбади объекта. Но вот информации о том, как обратиться к риджидбади - не могу найти нигде. По логике, исходя из юнити или анриала - если на место body в параметрах функции вставить объект, содержащий этот rb, то движок автоматически должен обратиться к нему. Но если я вставляю эту функцию в свой код, сервер не может запуститься и жалуется на Broken expression.
Строка по типу dBodyApplyForce(obj, 0 1 0);

Кто-нибудь работал с физикой? Может быть знаете чего-нибудь на эту тему.
Сам тип IEntity я так и не узнал, что значит, но вот тут прочитал, что сам Object является наследованным классом от IEntity (насколько я понял).

 

Надеюсь и буду очень благодарен за помощь! Всем бобра!

Edited by poezzdd (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Нашел решение. Проблема была в задании вектора не через переменную, а ручками. Оказывается вектор  задается в кавычках...
Если кому вдруг пригодится:
 

dBodyApplyForce (obj, "0 1 0");

 

Edited by poezzdd (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites



Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.