Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
MayHem

Создание нового боеприраса.

Привет! Я начинаю разбираться в модостроении. Решил сделать свой тип патрона для М4. Скажите, как создать такой патрон. Я понимаю, что где то есть класс стандартного патрона. Модет методом наследования. Но я, пока, не разобрался. В общем прошу помощи по этому вопросу. Спасибо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted (edited)

Разобрался немного. Теперь столкнулся с проблемой. Патроны есть, но они не заряжаются в магазин и пистолет. Помогите пожалуйста. 
Вот код который я использую

 

class CfgPatches

{

    class CS_Weapons_Ammunition

    {

        units[]={};

        weapons[]={};

        requiredVersion=0.1;

        requiredAddons[] = {"DZ_Data","DZ_Weapons_Ammunition","DZ_Weapons_Projectiles","DZ_Weapons_Magazines"};

    };

};

class cfgAmmoTypes

{

    class Atype_Bullet_45JHP

    {

        name = "Bullet_45JHP";

    };

};

class CfgAmmo

{

    class Ammunition_Base;

    class Bullet_45JHP: Ammunition_Base

    {

        scope=2;

        lootCategory="Crafted";

        cartridge="FxCartridge_9mm";

        spawnPileType="Ammo_45ACP";

        hit=10;

        indirectHit=0;

        indirectHitRange=0;

        tracerScale=1;

        caliber=1.2; // change this for more pentraion or less does multiply class Health, hit=

        deflecting=30;

        airFriction=-0.00059900002;

        typicalSpeed=350;

        initSpeed=300;

        weight=0.0080000004;

        class DamageApplied

        {

            type="Projectile";

            dispersion=0;

            bleedThreshold=1;

            defaultDamageOverride[]=

            {

                {0.5,1}

            };

            class Health

            {

                damage=60;

            };

            class Blood

            {

                damage=200;

            };

            class Shock

            {

                damage=300;

            };

        };

        class NoiseHit

        {

            strength = 4;

            type = "shot";

        };

    };

};


class CfgMagazines

{

    class Ammunition_Base;

    class Ammo_45JHP : Ammunition_Base

    {

        scope = 2;

        displayName = "45JHP";

        descriptionShort = "Bullet 45 JHP";

        model = "\dz\weapons\ammunition\45acp_LooseRounds.p3d";

        iconCartridge = 1;

        weight = 9;

        count = 25;

        ammo = "Bullet_45JHP";

        class DamageSystem

        {

            class GlobalHealth

            {

                class Health

                {

                    hitpoints = 100;

                    healthLevels[] = {{1.0,{"DZ\weapons\attachments\data\mosinclip.rvmat"}},{0.7,{"DZ\weapons\attachments\data\mosinclip.rvmat"}},{0.5,{"DZ\weapons\attachments\data\mosinclip_damage.rvmat"}},{0.3,{"DZ\weapons\attachments\data\mosinclip_damage.rvmat"}},{0.0,{"DZ\weapons\attachments\data\mosinclip_destruct.rvmat"}}};

                };

            };

        };

    };

   

    class DefaultMagazine;

    class Magazine_Base;

    class Mag_FNX45_15Rnd;

    class Mag_FNX45_JHP_15Rnd : Mag_FNX45_15Rnd

    {

        displayName = "45JHP";

        descriptionShort = "Bullet 45 JHP";

        model = "\dz\weapons\attachments\magazine\magazine_fnp45.p3d";

        itemSize[] = {1,2};

        count = 15;

        ammo="Bullet_45JHP";

        ammoItems[] = {"Ammo_45JHP"};

    };

};

class CfgNonAIVehicles

{

    class ProxyAttachment;

    class ProxyMag_FNX45_JHP_15Rnd: ProxyAttachment

    {

        scope = 2;

        inventorySlot = "magazine";

        model = "\dz\weapons\attachments\magazine\magazine_fnp45.p3d";

    };

};

 

Edited by 123new
вставка кода в обязательный тег для вставки (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites







  • 0

для пистолета надо создавать отдельный класс тоже скорее всего  и указывать какие амуниции и патроны он принимает.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Posted (edited)

Как мне больно на весь этот код предоставленный смотреть, ну это писец если простыми словами. Нет чтобы сделать всё по папкам и чтобы было всё на своих местах, давайте мешать магазины вместо с буллитами и патронами.
Держите

Пожалуйста, Войдите или Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть это: Вложение.

Edited by AKuznecov (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.