Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Skar713

Определение день ночь в скрипте

Нужно определить день сейчас на сервере или ночь для последующего запуска определённой рпц отправки на клиент. 

Сколько бы не мучался скрипт определяет сразу оба параметра как труе и отправляет на клиент 2 запроса. 

Подскажите тов знатоки как же мне решить данный ребус.. 

Спасибо. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Писал вопрос уже ложась спать. Теперь немного о моих изысканиях.
 

if ((newStamp - ENV_STAMP) >= ENV_COOLDOWN*1000)
		{
			env_night = false;
			env_day = false;
			for (private int env_m = 0; env_m < env_players.Count(); env_m++)
			{
				v_player  = PlayerBase.Cast(env_players.Get(env_m));
				if (( hour <= 5 )&&( hour > 19 ))
					{
						env_night = true;
					}
				
				if (( hour < 19 )&&( hour >= 5 ))
					{
						env_day = true;
					}
					
				if (!env_night)
					{
						GetGame().RPC(v_player, 714, params, true, v_player.GetIdentity());
						Print("Ночь");
					}
				if (!env_day)
					{
						GetGame().RPC(v_player, 713, params, true, v_player.GetIdentity());
						Print("День");
					}
			}			
			ENV_STAMP = newStamp;
		}

Это собственно последнее "изыскание" Отправляет оба запроса.
Предыдущие 
 

if ((newStamp - ENV_STAMP) >= ENV_COOLDOWN*1000)
		{
			env_night = false;
			for (private int env_m = 0; env_m < env_players.Count(); env_m++)
			{
				v_player  = PlayerBase.Cast(env_players.Get(env_m));
				if (( hour <= 5 )&&( hour > 19 ))
					{
						env_night = true;
					}
				if (!env_night)
				{
					GetGame().RPC(v_player, 714, params, true, v_player.GetIdentity());
					Print("Ночь");
				}
				else GetGame().RPC(v_player, 713, params, true, v_player.GetIdentity());
			}
			ENV_STAMP = newStamp;
		}

Возможно проблема в том что я не корректно задаю параметры тут....
int year, month, day, hour, hour_t, minute;
GetGame().GetWorld().GetDate(year, month, day, hour, minute);    
Но при этом сервер не сообщает не о каких ошибках и в обоих случаях отправляет рпц 714 и 713

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

а ты залогируй сами значения времени и увидишь в чем косяк, у тебя оба условия отрабатывают тупо у тебя

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.