Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
almogel90

как устранять конфликты модов dayz

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

иногда это нереально

про какие моды речь?

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

В тему.

Есть такой мод на сифон бензина с развалюх @JunkYardDog. В файле JunkYardScriptClass.c он вешает класс  class Land_Wreck_Volha_Police extends FillFromWreck_Base {};

Но если включить вместе с ним мод от CFTools @GameLabs, то он чисто случайно вешает тоже самый класс Land_Wreck_Volha_Police.

 

Как перезаписать файл JunkYardScriptClass.c (просто удалить эту строчку не трогая моды) чтобы разрешить конфликт.?

 

Собственно в эту тему можно добавить. 

Как запретить моду Expansion перезаписывать загрузочные экраны? Mainmenu, layont, музыку. о5таки не трогая его.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
04.10.2021 в 14:44, BorizzK сказал:

иногда это нереально

про какие моды речь?

Здравствуйте.

 

Настраиваю Свой DM сервер Dayz и появилась необходимость спавнить персонажа сразу от 3го лица.

Полазил по модам и нашел возможность спавниться от 3го лица при наличии оружия в руках, но по коду идет постоянная проверка наличия оружия в руках и например если я переключится на первое лицо и взял оружие в руки, то меня автоматом переключает на 3е лицо!! 

Думаю отвязать спавн от 3го лица от условия наличия оружия в руках и просто что бы происзодило переключение при спавне единожды!! 

Пробовал различные вариант с кодом, что имеется, но результат так и не получил!! 

Сможете помочь? 

modded class DayZPlayerImplement
{
	int prevCamState = 3;
	override void OnItemInHandsChanged ()
	{
		GetItemAccessor().OnItemInHandsChanged();
		// A call method to check if Player has weapon in their hands each time item in hands is changed.
		if ( CheckWeapon() ) 
        {
			// Setting the bool for previous cam state.
			prevCamState = m_Camera3rdPerson;
			
			// Change view to FPP (First Person Perspective).
			m_Camera3rdPerson = true;
        }
	}

	//	Simple method for validating if a player has equiped a weapon.
	bool CheckWeapon()
    {
        //	Fetch what is in the players hands / equipped.
        EntityAI entityInHands = GetHumanInventory().GetEntityInHands();
        bool isWeapon = entityInHands && entityInHands.IsInherited(Weapon);
        if (isWeapon) 
        {
			return true;
        }
        else
        {
			return false;
        }
    }
}

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.