Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
SinSin

Богемия придумала: артиллерия

В файлах обновления 1.13 обнаружен срипт звуков артиллерии, а игроки уже успели услышать их в разных участках карты.

 

1. Понятное дело, все пути к звукам артиллерии прописаны в DZ/sounds/hpp/config.cpp (DZ\sounds\environment\artillery).

2. RPC описан в scripts\3_game\dayzgame.c (поиск по case ERPCs.RPC_SOUND_ARTILLERY)

3. Конфигурация ивента описана в scripts\5_mission\mission\missionserver.c (поиск по ARTILLERY SOUNDS SETUP).

Там уже объявлен массив координат Чернаруси и Ливонии, где должны звучать взрывы, однако поиск по серверным файлам не дал результатов, как и ни в файлах игры, ни в серверных файлах не было обнаружено обращение к массивам CHERNARUS_STRIKE_POS или LIVONIA_STRIKE_POS.

 

Вопрос: каким образом сервер знает, в каких координатах проигрывать звуки, если нет ни одного обращения к массивам этих самых координат?

 

Момент с артиллерией в игре (очень тихо, слышно в наушниках):

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Также чертовщина какая-то.

Если в init.c я пишу так:

 

bool m_PlayArty = true;

 

то сервер ругается, что я дважды объявил переменную. ОДНАКО, если я пишу

 

m_PlayArty = true;

 

то сервер говорит, что понятия не имеет, что это за переменная.

И как мне ее менять в таком случае?

 

 

Оригинал в mission.c выглядит так:

 

class MissionServer extends MissionBase
{
    protected bool                 m_PlayArty = false;

 

UPDATE: править нужно в OnInit()

Edited by SinSin (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites







Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.