Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
Eternal

Аналог sleep или delay в игровых скриптах

Есть ли в игровых скриптах выражение аналогичное sleep в плюсах для использования между выполняемыми выражениями например

void ApplyBCure( ItemBase item, PlayerBase player )
    {    
        if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();

             sleep(500)

                player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }

 

Если можно с примерами кода

Edited by 123new
вставка кода в обязательный тег для вставки (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Не встречал

Для выполнения с задержкой юзайте таймеры - класс Timer

Share this post


Link to post
Share on other sites







  • 0
4 часа назад, BorizzK сказал:

Не встречал

Для выполнения с задержкой юзайте таймеры - класс Timer

Но я так понимаю таймеры нельзя использовать внутри выражения if, а только между. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
19 часов назад, BorizzK сказал:

В смысле?

void ApplyBCure( ItemBase item, PlayerBase player )
    {    
        if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }

              Выражение таймера

            if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }

      }

 

Я так понимаю примерно так код выглядеть должен

Edited by 123new
вставка кода в обязательный тег для вставки (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 минуту назад, Eternal сказал:

void ApplyBCure( ItemBase item, PlayerBase player )
    {    
        if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }

              Выражение таймера

            if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }

      }

 

Я так понимаю примерно так код выглядеть должен

Верно понимаешь

Ток есть нюанс

Ты не притормозишь вызовы ниже

 

Пэтому делаем так
 

ref Timer myTimer;

void ApplyBCure( ItemBase item, PlayerBase player )
    {    
        if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }
		myTimer = new Timer;
		myTimer.Run(3,this,"ApplyBCureDelayed",null,false);
 
      }

void ApplyBCureDelayed()
{
        if (player.GetBleedingManagerServer() )
        {
            player.GetBleedingManagerServer().RemoveMostSignificantBleedingSource();
        }
}

 

Примеров таймеров в скриптах игры навалом

и с передачей параметров и без оных итд итп

 

ну а сам класс Таймера с описанием см в tools.c там же в скриптах игры

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.