Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
XenoZD

Изменение статов игрока

enum EPlayerStats_v116
{
	HEATCOMFORT,
	TREMOR,
	WET,
	ENERGY,
	WATER,
	DIET,
	STAMINA,
	SPECIALTY,
	BLOODTYPE,
	TOXICITY,
	HEATBUFFER,
};

class PlayerStatsPCO_v116 extends PlayerStatsPCO_Base
{
    override int GetVersion()
    {
        return 116;
    }

    override void Init()
	{
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.HEATCOMFORT,  	new PlayerStat<float>	(-1,	1,							0,								"HeatComfort",		EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.TREMOR,		  	new PlayerStat<float>	(0,		1,							0,								"Tremor",			EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.WET,  			new PlayerStat<int>		(0,		1,							0,								"Wet",				EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.ENERGY,  		new PlayerStat<float>	(0,		5000,						600,							"Energy",			EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.WATER,  			new PlayerStat<float>	(0,		3000,						650,							"Water",			EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.DIET,  			new PlayerStat<float>	(0,		5000,						2500,							"Diet",				EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.STAMINA,  		new PlayerStat<float>	(0,		GameConstants.STAMINA_MAX,	100,							"Stamina",			EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.SPECIALTY,  		new PlayerStat<float>	(-1,	1,							0,								"Specialty",		EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.BLOODTYPE,  		new PlayerStat<int>		(0,		128,						BloodTypes.GenerateBloodType(),	"BloodType",		EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.TOXICITY,  		new PlayerStat<float>	(0,		100,						0,								"Toxicity",			EPSstatsFlags.EMPTY) );
		RegisterStat(EPlayerStats_v116.HEATBUFFER,  	new PlayerStat<float>	(-30,	30,							0,								"HeatBuffer",		EPSstatsFlags.EMPTY) );
	}
}

modded class PlayerStatsPCO_current extends PlayerStatsPCO_v116 {};

Запускаю сервер - вижу в логах загрузку версии 115, соответственно в статистиках игрока оттуда максимальные еда/вода 7500/5000 (вместо 5000/3000 желаемых)
Пытался найти, откуда растут ноги - ничего

Может подскажет кто, куда копать?

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Изменять надо версию 115, 116 вы можете прописать только работать это не будет

Share this post


Link to post
Share on other sites







  • 0

ну вообще в ините прописываешь в оверрайд и регулируешь значения

		m_player.SetHealth("GlobalHealth", "Health", 100);
		m_player.SetHealth("GlobalHealth", "Blood", 5000);
		m_player.GetStatEnergy().Set(3000);
		m_player.GetStatWater().Set(3000);

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
46 минут назад, Balooman сказал:

ну вообще в ините прописываешь в оверрайд и регулируешь значения

m_player.SetHealth("GlobalHealth", "Health", 100); m_player.SetHealth("GlobalHealth", "Blood", 5000); m_player.GetStatEnergy().Set(3000); m_player.GetStatWater().Set(3000);


		m_player.SetHealth("GlobalHealth", "Health", 100);
		m_player.SetHealth("GlobalHealth", "Blood", 5000);
		m_player.GetStatEnergy().Set(3000);
		m_player.GetStatWater().Set(3000);

в ините ты прописываешь стартовые значение а ему нужны максимльные значения желудочка и гиграции изменить

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 минуты назад, AKuznecov сказал:

Изменять надо версию 115, 116 вы можете прописать только работать это не будет


Попробую

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Значит мод...эта версия зашита в оригинальном пбо "скриптс". Ищите что вам изменило.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@XenoZD 

 

Я вот так сделал и у меня все работает.

 

modded class PlayerStatsPCO_v115 extends PlayerStatsPCO_Base
{
    override int GetVersion()
    {
        return 115;
    }
    
    override void Init()
    {
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.HEATCOMFORT,      new PlayerStat<float>    (-1,    1,                            0,                                "HeatComfort",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.TREMOR,              new PlayerStat<float>    (0,        1,                            0,                                "Tremor",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.WET,              new PlayerStat<int>        (0,        1,                            0,                                "Wet",                EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.ENERGY,          new PlayerStat<float>    (0,        5500,                        1500,                            "Energy",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.WATER,              new PlayerStat<float>    (0,        5000,                        1000,                            "Water",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.DIET,              new PlayerStat<float>    (0,        5000,                        2500,                            "Diet",                EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.STAMINA,          new PlayerStat<float>    (0,        GameConstants.STAMINA_MAX,    100,                            "Stamina",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.SPECIALTY,          new PlayerStat<float>    (-1,    1,                            0,                                "Specialty",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.BLOODTYPE,          new PlayerStat<int>        (0,        128,                        BloodTypes.GenerateBloodType(),    "BloodType",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.TOXICITY,          new PlayerStat<float>    (0,        100,                        0,                                "Toxicity",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.HEATBUFFER,      new PlayerStat<float>    (-30,    30,                            0,                                "HeatBuffer",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
    }
};

//mod this class, it will always point to the latest version
modded class PlayerStatsPCO_current extends PlayerStatsPCO_v115
{

};

 

Edited by 123new
вставка кода в обязательный тег для его вставки (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Прошу прощения, забыл ответить что вопрос решён 

 

11.02.2021 в 13:41, AKuznecov сказал:

Изменять надо версию 115, 116 вы можете прописать только работать это не будет


 

 

8 часов назад, fantom3888 сказал:

@XenoZD 

 

Я вот так сделал и у меня все работает.

 

modded class PlayerStatsPCO_v115 extends PlayerStatsPCO_Base
{
    override int GetVersion()
    {
        return 115;
    }
    
    override void Init()
    {
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.HEATCOMFORT,      new PlayerStat<float>    (-1,    1,                            0,                                "HeatComfort",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.TREMOR,              new PlayerStat<float>    (0,        1,                            0,                                "Tremor",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.WET,              new PlayerStat<int>        (0,        1,                            0,                                "Wet",                EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.ENERGY,          new PlayerStat<float>    (0,        5500,                        1500,                            "Energy",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.WATER,              new PlayerStat<float>    (0,        5000,                        1000,                            "Water",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.DIET,              new PlayerStat<float>    (0,        5000,                        2500,                            "Diet",                EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.STAMINA,          new PlayerStat<float>    (0,        GameConstants.STAMINA_MAX,    100,                            "Stamina",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.SPECIALTY,          new PlayerStat<float>    (-1,    1,                            0,                                "Specialty",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.BLOODTYPE,          new PlayerStat<int>        (0,        128,                        BloodTypes.GenerateBloodType(),    "BloodType",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.TOXICITY,          new PlayerStat<float>    (0,        100,                        0,                                "Toxicity",            EPSstatsFlags.EMPTY) );
        RegisterStat(EPlayerStats_v115.HEATBUFFER,      new PlayerStat<float>    (-30,    30,                            0,                                "HeatBuffer",        EPSstatsFlags.EMPTY) );
    }
};

//mod this class, it will always point to the latest version
modded class PlayerStatsPCO_current extends PlayerStatsPCO_v115
{

};

 

 

 


Да, так сработало

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.