Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Yankee

Рандом в ингредиентах

Доброго утра.

Ребят, кто может подсказать как правильно сделать рандом в ингредиентах?

Мне нужно что бы при соединении двух предметов, рандом выбрал результат из 3-4 видов.

Math.RandomInt не работает, через if и switch как бы не писал, не работает 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

ТЫ напиши конкретнее а то нихрена не понятно

Лучше прям с неработающим кодом

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0
29 минут назад, BorizzK сказал:

ТЫ напиши конкретнее а то нихрена не понятно

Лучше прям с неработающим кодом

 

int random = Math.RandomIntInclusive(1,5);
		if(random < 1)
		{
			AddResult("Glock19");
			m_ResultSetFullQuantity[0] = true;
			m_ResultSetQuantity[0] = 1;
			m_ResultSetHealth[0] = -1;
			m_ResultInheritsHealth[0] = 0;
			m_ResultInheritsColor[0] = -1;
			m_ResultToInventory[0] = -1;
			m_ResultUseSoftSkills[0] = true;
			m_ResultReplacesIngredient[0] = -1;
		}
		else if(random > 1)
		{
			AddResult("M4A1");
			m_ResultSetFullQuantity[0] = true;
			m_ResultSetQuantity[0] = 1;
			m_ResultSetHealth[0] = -1;
			m_ResultInheritsHealth[0] = 0;
			m_ResultInheritsColor[0] = -1;
			m_ResultToInventory[0] = -1;
			m_ResultUseSoftSkills[0] = true;
			m_ResultReplacesIngredient[0] = -1;
		}
		else if(random > 3)
		{
			AddResult("AK101");
			m_ResultSetFullQuantity[0] = true;
			m_ResultSetQuantity[0] = 1;
			m_ResultSetHealth[0] = -1;
			m_ResultInheritsHealth[0] = 0;
			m_ResultInheritsColor[0] = -1;
			m_ResultToInventory[0] = -1;
			m_ResultUseSoftSkills[0] = true;
			m_ResultReplacesIngredient[0] = -1;
		}

Вот это я вставил в ингредиенты, он спавнит только Glock19, а M4A1, AK101 - нет.
Нужно чтобы при крафте он всегда на рандоме создавал 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Math.RandomIntInclusive(1,5)

random никогда не примет значение меньше 1 потому условие if(random < 1) никогда не сработает

Остальное сработать должно

А вообще лучше так

 

switch (Math.RandomIntInclusive(1,5))
{
	case 1:
	{
		//код
		break;
	}
	case 2:
	{
		//код
		break;
	}
	case 3:
	{
		//код
		break;
	}
	case 4:
	{
		//код
		break;
	}
	case 5:
	{
		//код
		break;
	}
}


А вообще хотелось бы увидеть ВЕСЬ код тк возможно этот код никогда не работает
 

Edited by BorizzK (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Вобщем и целом

Если в рецепте в init

Оставте эту затею
Тк рецепт инитится 1 раз при старте сервере/клиента

И параметры рецепта должны быть одинаковы

ПОтому все надо делать не так

Нужно править экшан отвечающий за рецепты

Затем через рпц засылать изменения на клиента

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.