Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
Verum

Изменение текстуры

Вопрос в следующем. Раньше, когда мне надо было изменить текстуру дефолтной модели, я создавал новый config.cpp
где прописывал новый класс от дефолтного родительского, и вставлял код замены текстур:

class HimzaPants_Black : NBCPantsGray {
		scope = public;
		visibilityModifier = 0.7;
		hiddenSelectionsTextures[] = {"ResidentEvil\textures\Himza\data\Himza_pants_black.paa", "ResidentEvil\textures\Himza\data\Himza_pants_black.paa", "ResidentEvil\textures\Himza\data\Himza_pants_black.paa"};
	};

Попытался сегодня сделать тоже самое с дефолтным знаком, однако новый класс создаётся, но текстура не поменялась... Вот код:

class CfgVehicles {
	class HouseNoDestruct;	// External class reference
		
	class bldr_sign_nodumping : HouseNoDestruct {
		scope = protected;
		model = "\DZ\structures\signs\misc\sign_nodumping.p3d";
	};
	class NewSigns : bldr_sign_nodumping {
		scope = protected;
		hiddenSelectionsTextures[] = {"signs\data\sign_one_leg_v_nodumping_co.paa"};
		hiddenSelectionsMaterials[] = {"signs\data\sign_one_leg.rvmat"};
	};
};

Может кто подсказать, что я делаю не так?
Задача, заменить надпись на дефолтном знаке.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

И не заменить, только делать новую 3д модель на базе старой, а для этого 61 патч нужен

Edited by AKuznecov (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites



  • 0

@AKuznecov У меня есть файлы того патча, но я не могу найти файл structures_signs.pbo ну и сами модели знаков. Не подскажите в какой pbo они лежат?

.

Edited by Verum (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
15 минут назад, Verum сказал:

@AKuznecov У меня есть файлы того патча, но я не могу найти файл structures_signs.pbo ну и сами модели знаков. Не подскажите в какой pbo они лежат?

.

structures_signs.pbo - это сейчас, в патче 61 данная 3д модель лежит здесь assets_misc.pbo и её название sign_one_leg_v_nodumping.p3d

Edited by AKuznecov (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@AKuznecov Спасибо Вам огромное. А конфиг не глянете? Правильно ли?

 

class CfgVehicles {
	class HouseNoDestruct;	// External class reference
	class NewSigns : HouseNoDestruct {
		scope = public;
		model = "\signs\znak.p3d";
		hiddenSelections[] = {"panel"};
		hiddenSelectionsTextures[] = {"signs\data\sign_one_leg_v_nodumping_co.paa"};
		hiddenSelectionsMaterials[] = {"signs\data\sign_one_leg.rvmat"};
	};
};

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.