Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
teddymane

Настройки базовых предметов

Пытаюсь найти, но немогу как правильно прописать конфиг или как изменить оригинальные настройки ванильных предметов ? 
Как пример, хочу что бы тряпки стакались по 20, или что бы спички можно было расстакивать.
Допустим изменить размер Скорняка. 

Может кто имеет исходник по предметам, или ссылку на то как это изменить ?
Знаю что посути всю можно просто в конфиге прописать, притом в основном мода.



    

class Rag: Inventory_Base

    {

        itemSize[]={1,2};

    };

Так я выставил размеры, и это работает. 
Не могу нигде найти как выставить количество в стаке, и возможность расстакивания.
 

Edited by teddymane (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
class Rag: Inventory_Base
    {
        canBeSplit=1;
        varQuantityInit=20;
        varQuantityMin=0;
        varQuantityMax=20;
        itemSize[]={1,2};
    };



По идее таким макаром ты будешь стакать предметы до 20.
Находится подобное в конфигах по пути DZ\gear
В DayZ Tools нажми кнопочку Tools и Extract Game Data
В диске P у тебя появятся файлы игры распакованные. Там и ищи все. 

UPD
Более правильно будет все таки написать вот так : 

 

class Rag: Inventory_Base{
       scope=2;
        displayName="$STR_CfgVehicles_Rag0";
        descriptionShort="$STR_CfgVehicles_Rag1";
        model="\dz\gear\consumables\Rags.p3d";
        weight=20;
        absorbency=1;
        itemSize[]={1,3};
        inventorySlot[]=
        {
            "Rags"
        };
        ChangeInventorySlot[]=
        {
            "Mask"
        };
        ChangeIntoOnAttach[]=
        {
            "",
            "MouthRag"
        };
        canBeSplit=1;
        varQuantityInit=20;
        varQuantityMin=0;
        varQuantityMax=20;
        varQuantityDestroyOnMin=1;
		repairableWithKits[]={5,2};
		repairCosts[]={30,25};
		rotationFlags=17;
		class DamageSystem
		{
			class GlobalHealth
			{
				class Health
				{
					hitpoints=50;
					healthLevels[]=
					{
						
						{
							1,
							
							{
								"DZ\gear\consumables\data\rags_bandages.rvmat"
							}
						},
						
						{
							0.69999999,
							
							{
								"DZ\gear\consumables\data\rags_bandages.rvmat"
							}
						},
						
						{
							0.5,
							
							{
								"DZ\gear\consumables\data\rags_bandages_damage.rvmat"
							}
						},
						
						{
							0.30000001,
							
							{
								"DZ\gear\consumables\data\rags_bandages_damage.rvmat"
							}
						},
						
						{
							0,
							
							{
								"DZ\gear\consumables\data\rags_bandages_destruct.rvmat"
							}
						}
					};
				};
			};
		};
		class AnimEvents
		{
			class SoundWeapon
			{
				class Bandage_loop1
				{
					soundSet="Bandage_loop_SoundSet";
					id=201;
				};
				class Bandage_loop2
				{
					soundSet="Bandage_loop_SoundSet";
					id=202;
				};
				class Bandage_loop3
				{
					soundSet="Bandage_loop_SoundSet";
					id=203;
				};
				class Bandage_start
				{
					soundSet="Bandage_start_SoundSet";
					id=204;
				};
				class Bandage_end
				{
					soundSet="Bandage_end_SoundSet";
					id=205;
				};
				class pickUpItem_Light
				{
					soundSet="pickUpCourierBag_Light_SoundSet";
					id=796;
				};
				class pickUpItem
				{
					soundSet="pickUpCourierBag_SoundSet";
					id=797;
				};
			};
		};
	};
};

 

Edited by AlexCa31 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites





Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.