Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
  • 0
Sign in to follow this  
XenoZD

Ограничение стамины

modded class CommonColdMdfr
{ 
	const int AGENT_THRESHOLD_ACTIVATE = 60;
	const int AGENT_THRESHOLD_DEACTIVATE = 0;
	const int m_TickIntervalInactive = DEFAULT_TICK_TIME_INACTIVE;
	const int m_TickIntervalActive = 1;

	override protected void OnActivate(PlayerBase player)
	{
		player.IncreaseDiseaseCount();
	}

	override protected void OnDeactivate(PlayerBase player)
	{
		player.SetStamina(player.GetStaminaHandler().GetStamina(), player.GetStaminaHandler().GetStaminaMax());
		player.DecreaseDiseaseCount();
	}

	override protected void OnTick(PlayerBase player, float deltaT)
	{
		float level_of_disease = player.GetSingleAgentCountNormalized(eAgents.INFLUENZA);

		float stamina_level = player.GetStaminaHandler().GetStaminaNormalized();
		float stamina_max_level = player.GetStaminaHandler().GetStaminaMax() - Math.Lerp(0, player.GetStaminaHandler().GetStaminaMax(), level_of_disease);
		if (stamina_level > stamina_max_level)
			player.SetStamina(stamina_max_level, stamina_max_level);
		else
			player.SetStamina(stamina_level, stamina_max_level);

		if (Math.RandomFloat01() < level_of_disease / 15)
		{
			player.GetSymptomManager().QueueUpPrimarySymptom(SymptomIDs.SYMPTOM_SNEEZE);
		}
	}
}

Задача - добавить в простуду ограничение стамины (50% агентов - 50% стамины)
Данный код не работает
Пробовал менять текущее значение, вычисляя её порог во время игры, но возникает вопрос регенерации стамины и ограничений по типу бега (если поставить стамину в 0 и через полсекунды начать бежать - он побежит)

Можно ли вообще оперировать максимумом стамины во время игры? Если нет, можно ли отключить её регенерацию по достижении определённого порога?

П.с. ещё вопрос - есть ли возможность забирать у игрока показатель сытости (хотя бы текущий), и если да, то как

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Немного дурачок я. Забыл, что использовал GetStaminaNormalized(), в куске кода выше сравнивается значение 0..1 с количеством стамины, очевидно что больше будет порог стамины т.е. условие почти невыполняемо.
Но, т.к. я доводил количество агентов до 1000 (уровень болезни 100% => лимит стамины - 0, а стамина была фуловой (1)), что-то ещё ему мешает.
Проверил с GetStamina() - ничего

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.