Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
  • Need help?

    Create a topic in the appropriate section
    Don't write everything in the chat!
  • Take a look at the marketplace

    There you can buy
    everything related to game servers
  • Don't want a ban?

    Please read our rules
    Don't disturb the order!
  • Sell or buy?

    Use services of the guarantor
    We will make your deal safe
123new

CheckArtefacts

Recommended Posts

CheckArtefacts


 

 

Тип: мод (серверный)
Авторство: 123new
Совместим, тестировался и проверялся на чистых версиях игры: 1.07, 1.08, 1.09,1.10,1.11,1.12,1.13,1.14,1.15,1.16,1.17,1.18,1.19

Страница работы в мастерской Steam: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2842850280

Страница старой версии работы на форуме: https://s-platoon.ru/topic/12370-checkartefacts/

Описание:
Скрипт, позволяющий вам применять опеределенные настраиваемые действия на игрока при наличии у него того или иного предмета в инвентаре везде. Имеется список настраиваемых исключений.

 

Возможности:

  •     Можно задавать критерии поиска, такие как учет поиска предмета(ов) в инвентаре игрока или руках, а также нахождение игрока в той или иной зоне(ах)
  •     Можно задавать список предметов, которые ищем
  •     Можно задавать точки на карте с их радиусами, в которых ищем игрока
  •     Можно комбинировать и требовать оба значения фильтра поиска (наличие предмета + точка на карте), либо требовать наличия любого фильтра из тех, что обнаружатся. Фильтры поиска можно отключать
  •     Можно задавать список исключений из предметов, которые будут пропускаться при поиске
  •     Можно применять (выдавать, либо снимать) разнообразные значения к игроку при наличии найденного предмета в списке, начиная от HP и крови, и заканчивая болезнями, симптомами, порезами и болезнями
  •     Возможность переписать код скрипта под себя, если вам это нужно
  •     Настройки мода вынесены в json-конфиг мода, позволяющий быстро настроить необходимые параметры и делать несколько конфигураций с разными настройками.
  •     При ошибках в конфиге мода он будет пересоздан автоматически на стандартный, при этом ошибки будут отмечены в script-логе сервера. Рекоммендуется держать копию конфигурации и наблюдать за логами сервера после его старта!

Важно:

  •     Скрипт проверен на чистой версии игр на момент публикации и является работоспособным по сей день и час.
  •     Если вы укажете настройки скрипта не верно, сервер сам пересоздат конфигурацию мода 'поумолчанию'
  •     Основной функционал отлажен и протестирован на чистом сервере.
  • При ошибках в конфиге мода он будет пересоздан автоматически на стандартный (старый файл будет переименован), при этом ошибки будут отмечены в script-логе сервера. Рекоммендуется наблюдать за логами сервера после его старта!
  •  

Перепаковка, запаковка работы и изменение по своему вкусу разрешены при указании авторства на текущий мод!

 

Настройки приложены в архиве. 

 


 

 

 

Type: MOD (server)
Authorship: 123new
Compatible, tested and tested on clean versions of the game: 1.07, 1.08, 1.09,1.10,1.11,1.12,1.13,1.14,1.15,1.16,1.17,1.18,1.19

The page of work in the Steam workshop: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2842850280

The page of the old version of the work on the forum: https://s-platoon.ru/topic/12370-checkartefacts/

Description:
A script that allows you to apply certain customizable actions to a player if he has a particular item in his inventory everywhere. There is a list of configurable exceptions.

Features:

  • You can set search criteria, such as taking into account the search for the item(s) in the player's inventory or hands, as well as finding the player in a particular zone (s), you can set a list of items that we are looking for
  • You can set points on the map with their radii, in which we are looking for a player
  • You can combine and require both values of the search filter (the presence of an object + a point on the map), or require the presence of any filter from those that are found. Search filters can be disabled
  • You can set a list of exceptions from items that will be skipped during the search
  • You can apply (issue or remove) a variety of values to the player in the presence of a found item in the list, ranging from HP and blood, and ending with diseases, symptoms, cuts and diseases
  • The ability to rewrite the script code for yourself, if you need it
  • The mod settings are made in the json config of the mod, which allows you to quickly configure the necessary parameters and make several configurations with different settings.
  • If there are errors in the mod's config, it will be recreated automatically to the standard one (the old file will be renamed), while the errors will be noted in the server's script log. It is recommended to monitor the server logs after its start!

Important:

  • The script was tested on a clean version of the games at the time of publication and is operational to this day and hour.
  • If you specify the script settings incorrectly, the server itself will recreate the mod configuration 'by silence'
  • The main functionality is debugged and tested on a clean server.
  • The author of the script is not obliged to support his work for free. Any of your donations are welcome.

Repacking, packing the work and changing to your liking are allowed if you specify the authorship of the current mod!

Settings added in mod files.

 

Пожалуйста, Войдите или Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть это: Вложение.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites







 

This file has been updated to Version 1.0.1.

Changelog:

* Added new functionality and options to the script (filters by the list of things, by player positions, new options for actions on the player)
* Fixed bugs that occurred after the game patch 1.19
* Changed the logic of the functional of some parameters from actual units to a percentage relationship
* Changed the format of the json file, update it manually or recreate it before starting your server!
This update is released on my own initiative. Alas, there were practically no donations for the development of the work. This indicates the uselessness of this for the community. I am very saddened by this. No further updates are planned due to the above.

 

Файл обновлён до версии 1.0.1.
Список изменений:

* Добавлен новый функционал и опции в работу скрипта (фильтры по списку вещей, по позициям игроков, новые опции по действиям на игрока)
* Исправлены ошибки, возникшие после патча игры 1.19
* Изменена логика работы функционала некоторых параметров с фактических единиц на процентное взаимоотношение
* Изменен формат json-файла, обновите его вручную или пересоздайте перед тем, как запускать ваш сервер!
Это обновление выпущено по моей собственной инициативе. Увы, но пожертвований на разработку работы практически не поступало. Это говорит о ненужности сего для комьюнити. Я очень сильно опечален этим. Дальнейших обновлений не планируется ввиду описанного.

 

 

Edited by 123new (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, when I try to add symptom UNCONSCIOUS I get error:

14:30:40.88 SCRIPT (E): NULL pointer to instance
Class: 'SymptomManager'
Function: 'GetSymptomMaxCount'
Stack trace:
scripts/4_World/classes\playersymptoms\statemanager.c:380
scripts/4_World/classes\playersymptoms\statemanager.c:452
CheckArtefacts/scripts/5_Mission/checkartefacts.c:2207
CheckArtefacts/scripts/5_Mission/checkartefacts.c:1110
CheckArtefacts/scripts/5_Mission/checkartefacts.c:989
CheckArtefacts/scripts/5_Mission/checkartefacts.c:831
scripts/3_Game/dayzgame.c:2524
JM/CF/Scripts/3_Game/communityframework\game\dayzgame.c:23
VPPAdminTools/3_Game/vppadmintools\vanillaplusplus.c:211
GameLabs/Scripts/3_Game/3_Hooking/огўр*угнџ.jpg:7

Do somebody have correct setting for UNCONSCIOUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

These parameters were taken from the game by searching in native files and do not guarantee 100% performance, since these values were not checked. 
Yes, in this case, the value of this parameter 'UNCONSCIOUS' is not working. The reason is simple - this parameter is not a symptom, it is not fully configured by the authors of the game in the configuration provided by the game in the calculations of symptoms. In other words, in the configuration of this symptom, the authors of the game lack some of the parameters.  This symptom in this sense is only an internal technical intermediate value of the game itself.
The very same unconscious state of the player is given to him on the basis of miscalculations of the state by the game itself, as far as I know, for example, from the value of the player's shock.  The methods of issuing it manually through the game scripts must be studied separately. I think they are available, but not through symptoms, but by certain commands. Unfortunately, in this case, this version of the script does not imply such a possibility. For its appearance, it is necessary to refine the script. I have absolutely no time for this at the moment.
Also, I remind you that I am aware of certain problems in some parameters of the json configuration and script, but at the moment I do not have enough time to study these issues in a calm situation when I will not be distracted with other problems and questions.
Also, I remind you that the work is free, which means that its revision and corrections are not a priority for me. There are more important things and more profitable jobs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Правильно ли я понял, что предметы из списка BlackList_Classnames , блокируют воздействие "артефакта" из CheckList  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you automaticly agree to our Guidelines and Privacy Policy.
We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.